9.8.2014

Kypärä ja kauneus

Kyllä mä oon sen verran tyttö-tyttö että meikkaan ja laittaudun myös prätkäretkeille :D Myös silloin kun on lähes 30° lämmintä, niin kuin tänä upeana kesänä niin usein oli. Hiki virtaa ainakin sen ajan kun suoriutuu kotoa parkkipaikalle niissä kaikissa tamineissa mutta minkäs teet! Kuumuus tietenkin asettaa meikeille kovia vaatimuksia. Hikoilunkestävä meikkisettini kypärän alle on tämä:

Näillä mennään potta päässä :)

Kuivashampoo on nro 1! Suihkutan sitä aina hiusten tyviin ennen reissua. Merkillä ei oikeastaan ole mielestäni suurta väliä, tosin nyt yritän parhaani mukaan boikotoida L'Orealin ja Estee Lauderin omistukseen kuuluvien merkkien tuotteita. Tää Klippoteket toimii siinä missä muutkin: tekee tukasta kuivemman ja kuohkeamman joten kun kypärä lähtee pois päästä, tukkaa tarvii vain haroa kevyesti kädellä ja se on just hyvä eikä sellainen hikinen päätä myöten valuva länttänä.

Avenen aurinkoemulsio kasvoille SPF50+

Iholle aurinkosuojavoidetta SPF50. Joo, myös kypärän alle. Ja silloinkin kun on alle sen +30°. Tuubi unohtui ryhmäpotretista. Avenen aurinkovoiteet olen todenut hyviksi, tosin en ole varma, onko juuri tätä ainetta enää myynnissä (mulla oli jemmassa). Toimii hyvin myös mun helposti rasvoittuvalla nassulla. Eikä tietääkseni kuulu L'Orealin tai Estee Lauderin talleihin.

Jane Iredalen mineraalipohja Pure Pressed Base SPF20 toimii mulla nyt lähinnä peiteaineena - puuterimainen tuote kestää hyvn hikoilua ja sillä on helppo tasoittaa punoittavaa ihoa esim. nenän ympärillä ja tummuutta silmien ympärillä. Levitän kevyesti paikallisesti pullealla luomivärisiveltimellä. Kovin peittävä se ei ole eikä oikeastaan tarvitsekaan. Ai niin joo, se on kuumalla myös hyvä pohjustustuote luomiväreille! Mulla on hyvin vaalea sävy Ivory.



Jane Iredale PPB Ivory

IsaDoran beige Inliner Kajal on suorastaan must have-tuote. Kirkastaa katsetta kun sen levittää alaluomen vesirajaan. Lisäksi se toimii mulla peitepuikkona :D Sävy sopii hyvin ihonsävyyni ainakin näin kesällä kun olen ehkä hiukan päivettynyt. Töks vaan kynästä suoraan näppylälle ja puff! - näppylä piilossa, helppoa!

Omatekoiset väriyhdistelmät
Diorin luomivärit pysyy vaikka olisi kuinka hiki ja kuuma. Viisikkojen nappeja voi myös irrotella alkuperäisistä kuoristaan ja yhdistellä mielen mukaan omiksi paleteiksi.

Kestävään rajaukseen tykkään käyttää Inglotin geelimäisiä rajausvärejä. Ei ole mitään ongelmia, pysyvät kunnes pyyhin värin itse pois illalla. Värin ohentamiseen käytän saman merkin Duraline-nestettä.

IsaDoran vedenkestävä Build-up mascara Extra Volume 100% waterproof. Tämä on jo kolmas samanlainen peräkkäin, harvinaista mulle! Toimii. Pysyy eikä suttaa, tykkään sen antamasta luonnollisesta mutta samalla jotenkin "pörröisestä" lopputuloksesta.

Chanelin puuterimainen poskipuna Joues Contraste 74 Ultra Rose. I-ha-na. Alkukesän onnistunein aleostos ja ehdottomasti paras sekä rakkain poskipunani (ja mulla on niitä varmaan parikymmentä). Hurja pinkki napissa mutta ah - niin kaunis iholla! Samassa purkissa ihana ruusuinen sävy poskille ja hienoista korostusta poskipäille. Ja se jopa tuoksuu suloisesti ruusulle!



Jos haluan kikkailla enemmän, rajaan huulet Lumenen tussilla. Tuote on jo lopetettu mutta löysin näitä Kicksin alesta ja olin iloinen. Pysyy, näyttää luonnolliselta ja kestää pussailua :) Huulivärinä mun tämän kesän rakkaus on Blistex Lip Brilliance. Kaikki mitä huulipunalta kesällä tarvitsen: hiukan kevyttä mansikkaista sävyä, kevyt kiilto, mukava tuoksu & tuntuma ja SPF15 - kaikki tämä parilla eurolla.

Bare Minerals Mineral Veil on mielestäni yksi parhaita irtopuutereita ikinä. Pitää ihon pitkään raikkaana ja luonnollisen mattapintaisena eikä ihosta tule sellainen kuoliaaksi puuteroidun näköinen. Optisesti häivyttää huokosia ja muita ihon pinnan epätasaisuuksia. Helteellä levitän irtopuuterin iholle aurinkovoiteen päälle ja sitten vasta peiteaineet sun muut, jotenkin näin helpompaa minusta kun puuteroitu ihon pinta on kuivempi.

Tässä minun kuumuutta kestävän meikin suosikkituotteet. Jos jollakin on vinkata omia hellepäivien lemppareita, otan suosituksia ilomielin vastaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!