16.8.2014

Lomaromanssi joka jatkuu

Jour d'Hermès Absolu




Tänä kesänä Espanjan reissulla mulle tapahtui jotakin aivan ihanaa - rakastuin syvästi, salamannopeasti. Tunne on pysynyt. Jour d'Hermès Absolu, Hermès-muotitalon uusimpia naistentuoksuja, valloitti sydämeni heti ensinuuhkaisulla!

Ehkä joku teistä tietää miten vaikeaa voi joskus hajuveden löytäminen olla. Jo useamman vuoden olen keikkunut siinä ärsyttävässä limbossa kun tuoksut joista ennen tykkäsin eivät enää tuoneet iloa ja hajuvesiosastojen kiertelyt olivat tuloksettomia. Kaikki tuoksui minusta väärälle, ei-minunlaiselle, välillä "ihan kivalle" mutta eihän se "ihan kiva" riitä! Halusin hullaantua, olla lumoutunut, yllättynyt. Ja sitten, vihdoin, löysin sen. Olin niin onnellinen! Ja oon edelleen :)

Jour d'Hermès Absolu EdP 30ml

Tuoksu on uusi, ilmestynyt tänä vuonna. Sen tekijän, kuuluisan Jean-Claude Ellenan, tavoitteena oli kuulemma tavoittaa naisellisuuden ydin kukkien ja vain kukkien avulla. Fragrantica intoilee tästä tuoksusta näin:


"Femininity in perfume form! A celebration of the birth and rebirth of woman, every day, Jour d’Hermès brings to light the beauty of woman, while maintaining the mystery of each individual woman. A profusion of bouquets. From dawn to dusk, here is a floral that flowers, a blossom that blooms.
Jour d’Hermès Absolu, a floral declaration in the absolute, a radiant profusion of flowers, voluptuous and sensual. Gardenia, sambac jasmine, apricot flower."

Eli mitään tämän tähdellisempää tietoa tuoksun nuoteista minulla ei ole. Gardenia, sambac-jasmiini ja aprikoosinkukka. Silti Jour d'Hermès Absolu tuoksuu paljon syvemmälle, täyteläisemmälle kuin kukkaistuoksulta voisi odottaa. Minulle tulee siitä mieleen kokonainen loistava auringossa kylpevä puutarha jossa on huumaavia kukkia, kypsiä, mehukkaita makeita hedelmiä, kuumuudessa pihkaa tihkuvia puita ja valoa - niin paljon valoa! Tarina Eevasta ja paratiisin täydellisestä puutarhasta.

Haistan tuoksussa jotakin makeaa, kuin hunajaa. Jopa nesteen väri pullossa tuo mieleen hunajan. Tai pullotetun auringonvalon :) Makeudestaan huolimatta Jour d'Hermès Absolu onnistuu välttämään karkkimaisen söpöilyn. Tämä on minusta nimenomaan naisen hajuvesi, ei teinin.
Jännää että Jour d'Hermès Absolun sisartuoksu, vuonna 2012 ilmestynyt Jour d'Hermès, ei tehnyt minuun mitään vaikutusta. En enää muista miltä se tuoksui, muistan vaan että haistelin molempia vuoronperään ja olin että "oooh!" ja "no jaa" :D
Minulla on tästä pienin koko, 30ml Eau de Parfum. Tietääkseni tuoksua ei saa Suomesta, korjatkaa jos olen väärässä. Haluan uskoa että rakastan tätä tuoksua vielä siloinkin kun ulkona paukkuu pakkaset ja helteestä sulava puutarha on unta vain. Silloin voin nuuhkia taikapulloani ja tuntea taas auringon.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!