22.8.2014

Mavala nail color cream 315 Amethyst



Kivistä, taikavoimista ja riippuvuuksista. Ja kynsilakasta.


Siitä on aikaa kun olen viimeksi ostanut Mavalan kynsilakan. Ja nyt ostin heti kaksi, tumman, munakoisonvärisen 315 Amethyst ja vihreänä hohtavan mustan 107 Black Night. Näistä kahdesta Amethyst miellytti enemmän. Se sopii mun tämänhetkiseen "kesä-loppu-nyt"-fiilikseen kun tekee mieli polttaa kynttilöitä ja syödä sienimuhennosta punaviinin kera.



315 Amethyst ei itse asiassa mielestäni muistuta ametistikiveä lainkaan. Tai noh, yhdistävä tekijä voi olla sinipunertava sävy. Minun ametistit olen saanut mummolta ja äidiltä korulahjoina ja ne ovat läpikuultavia, kauniisti valoa taittavia, lilan eri sävyissä säihkyviä kiviä. (Itse en tosissani usko kivien taikaominaisuuksiin mutta niitä on hauskaa lukea, kuin horoskooppejakin. Ametistin sanotaan suojelevan humalalta, juoppoudelta ja riippuvuuksilta yleensä, antavan sisäisen rauhan, karkottavan kielteisyyttä. Fengshuin oppien mukaan ametisti pitää sijoittaa tietokoneen tai television viereen jotta se vähentäisi laitteiden sähkömagneettisen säteilyn ikäviä vaikutuksia.)

Tämä Mavalan lakka taas on peittävä, tumma creme. Juuri sellainen, mistä eniten pidän. Kynnellä lähes musta:


Mistä en kauheasti välitä on lakan ohut venkulasivellin, sellainen vanhanaikainen pyöreä, päästä tasainen malli. Se on liian taipuisa makuuni mikä tekee lakan levityksestä hankalaa. Olen tottunut kärjestä pyöristettyihin, kielenmallisiin litteisiin siveltimiin. Mutta totuttelun jälkeen kaikki sujui ongelmitta.


Lakan koostumuksesta ei ole valittamista. Levittyy tasaisesti ja kahdella kerroksella on peittävä.
Kiillossa Mavalan lakka häviää Diorin koostumukselle, tosin lakan viiden euron hintaan nähden en jaksa moisesta valittaa. Päällyslakka ratkaisee tämän pienen ongelman hetkessä. Suosikkini on lakkauksen pikakuivattaja Mavalan Mavadry, nopeuttaa huomattavasti kuivumista ja kiiltää.



En osaa olla ilman kynsilakkaa. Tai noh, en minä sihen kuolisi, luulisin, mutta jos kynsissä ei ole lakkaa niin näyttää todella omituiselta, tuntuu ettei ne ole minun kädet :D Eräänlainen riippuvuus kai sekin. Toistaiseksi ametistisormuksista ei ollut tähän apua. (Mutta juoppoutta tai muuta vastaavaa ikävää riippuvuutta ei ole sentään mulle kehittynyt. Ehkäpä mummon hyväätarkoittavalla lahjalla on ollut taikavaikutuksensa sittenkin!)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!