9.9.2014

Meikki jossa en viihtynyt


Tässäpä päivämeikki joka meni pieleen. Olin innoissani meikintekoaikana: kaksi minun tämänhetkistä suosikkimeikkipalettia, vihreää rajausviivaa, syksyyn sopivat värisävyt... Mutta lopputulos ei ollut sellainen että oooh! Parin tunnin päästä en jaksanut enää ja pesin meikin pois. Noh, välillä näin :)

Yritän selittää mistä se johtui. Hyvin todennäköisesti suureksi osaksi kulmakarvoista. Ja siitä että kaikkea on turhankin paljon. Vahva rajaus, vielä värirajaus + kultaluomiväri + vahvat kulmat = trying too fucking hard. Yksi näistä elementeistä olisi pitänyt jättää pois. Jotenkin innostuksestani johtuen mopo meni keulimaan ja semmoinen rento luonnollisuus katosi.



Ja ne kulmakarvat sitten... Tajusin taas kerran että vahvat, selkeät, korostetut kulmat on meikkitrendi joka ei istu mun kasvoihin. Tai oikeastaan pohjimmiltaan kyse on siitä ettei ne sovi mun persoonallisuuteen.

Normaalisti harjaan kulmakarvoihini hiukan sävytettyä vahaa. Tykkään kun ne on taustalla, kehystämässä kasvoja, mutta eivät pompsahda esille liikaa eivätkä vie silmiltä huomiota. Tällä kertaa innostuin piirtelemään kulmakarvapuuterin ja -kynän kanssa ja yritin tehdä mun epätäydellisistä ja epäsymmetrisistä kulmistani täydellisiä ja symmetrisiä (mahdotonta koska toisessa luomessa on arpi joka tekee silmistä epäsymmetriset). Ja sitten kun oli valmista tajusin että tuo tyyppi peilissä en ole minä.


Peilissä näkyi joku kova, pomottava tyyppi joka on aivan liian huolissaan täydellisyydestä ollakseen oma itsensä. En tykännyt hänestä. Ja oman meikin ois hyvä olla sellainen että se tuo persoonallisuutta esiin parhaalla mahdollisella tavalla eikä piirrä kokonaan uutta hahmoa, ellei olla teatterin maskihuoneessa.

Blaaah-meikistä huolimatta nämä kaksi ovat mun ykköspaletteja just nyt:


Onko teille käynyt niin että meikin jälkeen olo on että "tuo on joku muu, ei minä"? Siis ei välttämättä negatiivisessa mielessä, voihan sitä ihmemuuttua myös hyvällä tavalla :) Entä mikä meikkitrendi ei tunnu "omalta"?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!