22.2.2015

Täydellinen iho yhdellä tuotteella


En ole postaillut mitään muutamaan päivään. Jotakin niin odottamatonta tapahtui, että kaikki suunnitelmissa olleet meikkiaiheiset postaukset jäivät toteutumatta - meikit tekemättä, kuvat ottamatta jne ja itse olen nämä viime päivät viettänyt lähinnä miellyttävän shokin tilassa.
Kaikki kosmetiikkaa käyttävät varmaan salaa toivoo että löytyisi se yksi mahtava tuote joka tekee ihmeen. Ihmeitä pyydetään ja odotetaan, mutta samalla ei uskota että ihmeet ovat todellisuudessa mahdollisia. Ja kun se ihme sitten tapahtui - ilman ennakkovaroitusta, niin kuin asiaan varmaan kuuluukin - olin vähän järkyttynyt. Pari päivää meni totutellessa ajatukseen. Olen ihan vahingossa ja sattumalta saanut yhtäkkiä täydellisen ihon!

Kun käytän ilmaisua "täydellinen iho" tässä tapauksessa tarkoitan mahdollisimman hyvää tulosta mitä minä mun 38vee iässä ja mun ihotyypillä voin saada kosmetiikan keinoin, ilman leikkauksia tai injektioita. Itse asiassa mielestäni ihoni on lähtökohdat (= rasvoittuva, t-alueella epäpuhtauksiin taipuvainen sekaiho) huomioon ottaen hyvässä kunnossa. Se on heleä, minulla ei juuri ole ongelmia kuten juonteita tai pigmenttiläiskiä ja ihmiset jatkuvasti olettaa iäkseni jotain muuta mitä passini sanoo. (Ne asiat mistä en ihossani pidä, kuten arvet ja T-alueen laajentuneet huokoset, eivät ole poistettavissa ihonhoidon keinoin.) Ihoni hyvä kunto johtuu suurimmaksi osaksi siitä että pidän siitä hyvää ja jatkuvaa huolta. Retinolia yöksi, happoja ja öljyjä puhdistuksessa, kevyt antioksidanttiseerumi silloin tällöin sekä tehokas aurinkosuoja päiväksi. Joka päivä, vuosien ajan.

Auringolta suojautuminen on käytännössä helvetinmoinen riesa. Aurinkosuoja on pakollinen ylimääräinen kerros iholla. Olen kokeillut rutkasti erilaisia merkkejä ja koostumuksia Diorista ja Kanebosta apteekin tuotteisiin. Suosin suojakerrointa 50+ ja tähän asti kaikki aurinkosuojat joissa on tehokas SPF joko tekivät ihosta kiiltävän tai luonnottoman valkoisen/liian tumman. Se tarkoittaa sitä että iholle joutuu levittämään lisäksi muita tuotteita vähentämään kiiltoa ja korjaamaan sävyä. Eli joudun käyttämään meikkiä korjaamaan aurinkosuojavoiteen sivuefektejä, todella turhauttavaa! Mikä ärsyttävintä, useimmiten lopputulos meikkikerroksineen ei näytä läheskään niin hyvältä kuin paljas iho. Lisäksi paksuhkot aurinkovoiteet tukkivat huokosia. Olen etsinyt täydellistä aurinkosuojatuotetta viimeiset 20 vuotta...

Alkuviikosta pari keväisen aurinkoista päivää saivat minut taas tehostumaan hyvän aurinkosuojan etsinnässä. Piipahdin apteekissa ja tutkin valikoimaa, lopulta valitsin tuotteen ennestään minulle tuntemattomalta ranskalaiselta merkiltä ISISPHARMA, se oli valikoiman edullisimmasta päästä (n. 18€/30ml). Tuotteen nimi on Isispharma Dermatologie Ruboril Expert 50+ ja se kuuluu Ruboril Expert-sarjaan joka on suunnattu ensisijaisesti couperosaiholle. Hajusteettomassa voiteessa on ihon punoitusta rauhoittavaa kamomillauutetta ja tehokas aurinkosuoja. Suoja on sekä fysikaalinen (zinc oxide, titanium dioxide) että kemiallinen (octocrylene). Voide on sävytetty ja saatavilla on vain yksi sävyvaihtoehto.

Sävy näytti tummahkolta kun kokeilin sitä käden iholle. Ja voiteen koostumus oli erilainen kuin mihin olin tottunut, sellaista paksuhkoa, jotenkin "kuivaa" tahnaa (sen huomaa kuvastakin, sellainen pullea voidemakkara). Levitin uuden aurinkosuojavoiteeni iholle ensimmäisen kerran ja se ihme tapahtui. Periaatteessa muutos ei ollut dramaattinen - iho ei näyttänyt tippaakaan meikatulta. Mutta ihon sävy muuttui ihan hitusen kultaisemmaksi, punoittavat kohdat tasoittuivat, huokoset häipyivät kuin hunnun taakse ja ihosta tuli tasainen, sileä ja luonnollisella tavalla mattapintainen, persikkainen. Minun iho mutta paras mahdollinen versio siitä - for real. Yhtä luonnollista ja täydellistä lopputulosta en ole kokenut aikaisemmin yhdenkään aurinkosuojavoiteen, BB-voiteen, CC-voiteen, sävytetyn kosteusvoiteen, meikkivoiteen tai puuterin kanssa. Olin järkyttynyt.

Swatch kylmässä talvivalossa
Tämä ihmeellinen aurinkovoide pysyy siistinä koko päivän. Mun "vaikealla", rasvoittuvalla iholla! Se ei keräänny juonteisiin, ei vajoa huokosiin, ei valu iholta hien mukana, sitä ei tarvitse korjailla. En tarvitse sen alle mitään, levitän suoraan puhtaalle iholle. Olen myös kokeillut käyttää sitä Blissin ohuen, vesimäisen C-vitamiiniseerumin päälle, lopputulos ei siitä muutu. Ruboril Expert 50+ riittää mulle sellaisenaan. Se ei kaipaa päälle puuterointia. Iholla se ei tunnu raskaalta voidekerrokselta, niin kuin monet tehokkaat aurinkosuojat, ei tunnu juuri miltään. En ole huomannut sen tukkivan huokosia, vaikka koostumuksessa on silikoneja.

Yksi kerros tasoittaa ihonsävyä ja voidetta voi kerrostaa jos tarvitsee lisää peittävyyttä esim. punoittaville nenänpielille tai silmien alle. Ärhäköitä punaisia näppyjä Ruboril Expert 50+ ei peitä, se ei ole sellainen meikkivoiteenomainen koostumukseltaan. Toki voiteessa on väripigmenttejä jotka tasoittavat sävyä kevyesti mutta osa voiteen taiasta taitaa olla sen ihoa rauhoittava ja punoitusta vähentävä vaikutus, kamomillauute taitaa olla oikeesti toimivaa kamaa. Kun pesen Ruborilin illalla pois, ihoni sen alla on selvästi normaalia tasaisemman värinen. Ja vaikka Ruboril Expert 50+ ei yksin kaikkea peittäisikään, se toimii mahtavana pohjustajana muille meikeille. Päälle voi levittää esim. peiteainetta ja se pysyy loistavasti (lisäksi riittää normaalia pienempi määrä peittaria).


Rehellisesti sanottuna minusta tuntuu että minun suurin kosmeettinen unelma on vihdoin toteutunut. Löysin täydellisen aurinkosuojavoiteen ja lisäksi täydellisen ihomeikkituotteen. Kun aikaisemmin aamulla rutiinini oli aurinkosuojavoide + pohjustaja t-alueen huokosille + jonkinlainen ihon värivirheitä korjaava tuote, meikkivoide tai vastaava + peiteaine + irtopuuteri niin nyt riittää vain tämä yksi voide! Ja lopputulos on paljon parempi kuin aikaisemmin kaikkien näitten meikkikerrosten kanssa! Tuntuu uskomattomalta. Tekee mieli heittää mun kaikki meikkivoiteet ja puuterit roskiin.

Haluaisin käyttää tätä aina! Mulle iski ensimmäisen käyttöpäivän jälkeen hirveä paniikki - mitä jos mun unelmatuote lopetetaan juuri kun olen sen löytänyt?!! Ostin samantien back-up kappaleen... ja sitten vielä muutaman. Tällä hetkellä mulla on 4 tuubia ja tilasin lisää kaiken varalta. Avattu pakkaus säilyy 12kk ja avaamaton useamman vuoden ajan joten en koe hamstraavani turhaan. En ole koskaan seonnut mihinkään meikkituotteeseen samalla tavalla :D

Sävy on periaatteessa minun kasvoille ihan hitusen tumma. Outoa kyllä, minusta se on hyvä asia. Nimittäin sävy on täsmälleen sama kuin silloin kun kaksi kesää sitten olin kaksi viikkoa heinäkuussa Kreikassa (+32°C) ja kaikista SPF50-suojautumisyrityksistäni olin huomaavinani iholla pientä päivetystä matkan jälkeen. Olin salaa onnellinen, mielestäni mun päivettynyt iho oli kaunis, sellainen hiukan kultaan vivahtava! Mutta kukaan muu ei huomannut mitään eroa normaaliin ihonsävyyni :D Kukaan ei edes arvannut että vietin kaksi viikkoa paahtavassa auringossa. Ruboril Expert 50+ sävyttää ihoani ihan hiukan kultaisemmaksi mutta sävyero on niin pieni ettei sitä juuri huomaa.

Aion käyttää Ruborilia päivittäin myös Herra Savon komeisiin kasvoihin - hän todellakin tarvitsee kunnollisen aurinkosuojan kun heiluu niin paljon ulkosalla! Hänen iholla Ruboril Expert 50+ käyttäytyy samalla tavalla kuin mulla - iho ei näytä ollenkaan meikatulta tai siltä, että pinnalla on jotain voidetta, mutta sävy on tasaisempi, huokoset pinenemmät ja iho pysyy siistin mattaisena. Uskomatonta! Herra Savon ensireaktio peilikuvaansa Ruborilin levityksen jälkeen oli "enpä ole tottunut että naama on niin tasavärinen" :D

Ruboril Expert 50+ INCI
Eli lyhyesti, Ruboril Expert 50+ on minun iholle paras aurinkosuojavoide ja samalla paras ihomeikkituote mitä olen löytänyt. Suosittelen lämpimästi sekä naisille että miehille (esim. kesän sulhasille, ettei nassu punota hääkuvissa), varsinkin jos ihotyyppi on samanlainen kuin minulla - sekaiho. Kuivemmalle iholle voi kokeilla kosteusvoiteen päälle. Sävy on suhteellisen vaalea, ehkä n. NC20 luokkaa, kuitenkin Lumikeille liian tumma. Jos Ruboril Expert 50+ ei ole sellaisenaan tarpeeksi peittävä, se on silti erittäin hyvä meikinpohjustustuote joka tasoittaa sekä ihon pintaa (huokoset) että ihon sävyä (punoitus, laajentuneet verisuonet) ja samalla toimii erittäin hyvänä aurinkosuojana. Aine on vedenkestävä eli kannattaa puhdistaa kasvot huolellisesti illalla.


Tällä hetkellä keskityn meikkeihin joissa iho on pääosassa: Ruboril Expert 50+, hiukan poskipunaa, ripsiväri, kulmat ja huulipunaa. Uskomatonta, miten vähän meikkiä oikeasti tarvitsen! Palaan monimutkaisempiin meikkityyleihin kunhan olen ottanut "iholookeista" ilon irti :)

Mikä on sinun suosikkituote auringolta suojautumiseen?


9 kommenttia:

  1. Onnittelut toimivan tuotteen löytämisestä. Se on aina harmi, kun uuden kokeilut tuottaa pettymyksen.

    Ostin Guerlainin Terracotta blondi:) aurinkosuojan. Sen verran oli aleprosentteja, että raaskin täysin tietämättömänä tuotteesta siihen tarttua. En ole vielä käyttänyt, mutta ajattelin lähinnä dekolteelle suojaksi. Monet aurinkorasvat jäävät ihon pintaan limaiseksi kerrokseksi ja varsinkin hikoillessa se tunne korostuu. En pala herkästi joten olen vähän huolimaton, mutta tuo rintamushan paljastaa kaiken oikomisen ihonhoidossa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Näitä pettymyksiä onkin aikojen saatossa tullut vastaan runsaasti aurinkosuojavoiderintamalla. Olen niin helpottunut ja onnellinen kun nyt ei tarvii enää etsiä! Itse varmaan palaisin herkästi, lisäksi tuo retinoli + hapot ihonhoidossa altistaa UV-säteilylle joten pitää olla tosi tarkkana auringon suhteen.

      Tuosta Guerlainin suojasta mulla ei oo mitään kokemuksia. Onko siinä kemialliset filtterit vai fysikaaliset? Se on muuten kumma, miten vaikka mitä tieteellisiä saavutuksia on tehty, mutta sellaisen aurinkosuojavoiteen kehittäminen, mikä ei tuntuisi iholla rasvaiselta, on edelleen niin monelle merkille niin ylivoimaisen vaikeaa!

      Poista
  2. Puran kaikki ostokset heti ja laitan pakkaukset roskiin. Itse tuubissa ei inci-listaa ole, enkä nähnyt Guerlainin sivuilla. Luulisin että kemiallinen.
    Ilmeisesti julkaistu 2012 Terracotta-kokoelmassa ja siitähän sain sätkyn jos onkin LE eikä lisää tule.
    Laitoin rinnukseen ja iho tuntuu kosteutetulta, mutta ei ole kiiltävä ja liukas. Juuri hyvä city-suoja, mitä halusinkin. Jos ei aiheuta yllätyksiä, voisin ostaa täyteen hintaankin, mitä en onneksi tiedä:). Pitäisi käydä kasvoillekkin, en nyt uskalla kokeilla, kun olen lähdössä asioille. Olen saanut nimenomaan kasvoille tarkoitetusta aurinkosuojasta hillittömän kutinan ja kihinän joskus. Oli eri merkki, mutta pikku traumat jäi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun jaksoit vastata, kokeilen googlettaa näillä tiedoilla :)

      Kiva jos oot löytänyt tästä Guerlainista itselles sopivan suojavoiteen! Toivottavasti ei aiheuta reaktioita. Olen kuullut että jotkut kemialliset filtterit saattaa aiheuttaa ärsytystä herkkäihoisille, toisaalta iho saattaa reagoida mihin vaan. Itse en muista että olisin reagoinut aurinkovoiteen koostumukseen ikävästi. En nyt laske mukaan niitä kertoja kun liian paksu koostumus on aiheuttanut näppylöitä t-alueelle, sitä on joskus sattunut :(

      Poista
  3. Mun on ihan pakko löytää tätä jostakin. Yritin jo eka kertaa postausta lukiessani (puhelimella) etsiä jälleenmyyjistä, mutta nyt täytyy ottaa tietokone vielä avuksi ja tehdä tarkempia hakuja.

    Vaikuttaa ihan mahtavalta tuotteelta ja mulla on todellakin tarvetta ihan pian korkealla suojakertoimella olevalle voiteelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä tätä on myynnissä yliopiston apteekissa :)

      Poista
  4. Kuulostaa kiinnostavalta, mutta saattaa olla mulle liian tumma kun tykkään olla kuulaan kalpea. Tosin mulla on yksi liian vaalea meikkipuuteri, joten sitä voisi ehkä käyttää päällä...

    Paras pohjustaja iholle minkä olen löytänyt, on Bare Mineralsin primer-cream spf 30 sävyssä Fair. Se on varmaan samantyylinen siinä, että tasoittaa ihon sävyä ja kadottaa täysin huokoset näkyvistä. Voisit tykätä siitäkin, jos inspaa joskus kokeilla uutta? Kesällä laittanen varmaan alle lisäksi "oikeaa" aurinkovoidetta, mutta nyt olen pärjäillyt tuolla ja spf 50-puuterilla. Tällainen puteli http://www.paulaschoice.com/beautypedia-skin-care-reviews/by-brand/bare-escentuals-bare-minerals/bareMinerals/_/Prime-Time-BB-Primer-Cream-Daily-Defense-SPF-30

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suurkiitos vinkistä, pitääpä tutustua tuohon Bare Mineralsin primeriin! Vaikuttaa lupaavalta tuo huokosia häivyttävä ominaisuus ja SPF 30. Bare Mineralsin fair on ollut mulle sopivan vaalea yleensä meikkipuutereissa.

      Tämä Isispharman sävytetty aurinkosuoja on kyllä liian tumma jos ihan sellaista posliininvaaleaa kuulasta hipiää haluaa korostaa :( Voi kun ne tekis tästä sellaisen ihan vaalean sävyn, vähänkö olisin superonnellinen!

      Poista
  5. Hei, voidetta ei enää myydä Suomessa niin oletko ostanut sitä jostain ulkomailta/verkkokaupasta vai oletko löytänyt yhtä hyvän vastaavan tuotteen? Itse etsin kuumeisesti yhtä hyvää voidetta tilalle mutta vielä en ole löytänyt.

    VastaaPoista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!