8.5.2015

131 Lemon


Tämä lakka saa mut älyttömän hyvälle tuulelle!

Väri on niin häpeämättömän upea, raikas ja iloinen! Se suorastaan huutaa: kesä on tulossa! Aurinko!

Tai vielä parempi: merenranta, löhöät varjossa katselemassa aaltoja ja lusikoit laiskasti sitruunasorbettia joka ihan just sulaa kuppiin kuumuudessa. (Voi että haluan sinne nyt! Tai ainakin sitä sorbettia!)

Lisäksi tämä on laadultaan todella kiva halpislakka! Kaksi kerrosta riittää tasaisen väripinnan saavuttamiseksi. Tästä olin yllättynyt, luulin että keltainen lakka olisi hankalampi ja että se olisi tarvinnut ainakin kolme kerrosta. Mun värikerroksista tuli aika paksuja ja lakka kuivui hitaammin kuin mihin olen tottunut.

Käytin aluslakkaa, kuten muutenkin aina. Aluslakkaa suositellaan myös pakkauksessa. Olen kuullut että keltaiset lakat värjää kynsiä mutta toistaiseksi kaikki hyvin.

Pysyvyyskin on hyvä. Neljä päivää putkeen pysynyt siistinä mun kynsillä. Viidentenä päivänä lohkesi pieni pala lakkaa yhdestä kynnestä, reunasta. Tämä on erittäin hyvä tulos mun kynsillä, ne kun ovat taipuisat venkulat ja lakat yleensä lohkeaa kärjistä päivän tai parin jälkeen. Mutta tämän lakan koostumus ikään kuin joustaa kynnen mukana, lakkapintaan ei muodostu edes säröjä merkkinä lakkapalan irtoamisesta vaan lakkapinta on päivienkin jälkeen lähes yhtä siisti kuin tuoreena!


Pullossa, paksun lasin takana, väri näyttää hiukan harmaammalta mitä todellisuudessa on. Kynsillä se on hiukan viileään taittuva vahva keltainen. Tuo mieleen oikean italian auringossa kypsyneen mehukkaan sitruunan kuoren.

Joskus kuulee että kirkkaat värit sopivat vain ruskettuneelle iholle. Minusta tämä ei pidä paikkaansa. Mulla ei ole aikomusta hankkia rusketusta mutta se ei tarkoita että mun pitäisi loppuelämäni käyttää vain jotain hentoa roosaa!


Päinvastoin pidän siitä että kirkas väri kynsissä korostaa käsien vaaleaa ihoa.

Jos pitää sanoa, kenelle tämä lakka ei mielestäni sovi, niin sanoisin että ihonsävyille jotka taittuu oliiviin. Tiedättehen, sellainen iho jonka päivetys menee hiukan vihertävään. Silloin viileä keltainen voi korostaa tätä vihertävää vivahdetta.

Sähkövaloissa Lemon on hiukan "muovinen" kirkas keltainen.

Viiden päivän aikana totesin että tämä sävy sopii yllättävän hyvin vaikka minkälaisiin vaatteisiin. Tai pikemminkin, pitää pintansa, olipa päällä mustaa, valkoista, hopeaa, sinistä tai lilaa. Se sillai hyvällä tavalla riitelee muun lookin kanssa ja on aina huomion keskipisteenä.

Gina Tricot 131 Lemon 3,95€.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!