20.5.2015

Arkinen retrokulta ja pari unohtunutta meikkituotetta taas käytössä


En mä voi sille mitään että pidän tietyllä tavalla vanhanaikaisista, hieman retrohenkisistä lookeista. Tiedättehän, punaista huulipunaa ja kynnet sävy sävyyn. Vaalea iho ja ruusuiset posket. Eyeliner ja pehmeät sävyt luomilla. Ne on mun juttu aina vaan! Myös tänään.


Huulipuna MUS Drama - kiiltävä, kosteuttavan tuntuinen, kuin balsami, kevyen läpikuultava korallinpunainen. Tosi kiva raikas sävy, sellainen pehmeämpi vaihtoehto kirkkaanpunaisesta. Kirkas mutta ei kirkuva. Harmi vaan että juuri tämä sävy on huulirasvamaisesta koostumuksestaan johtuen huonommin pysyvä kuin mitä Make Up Storen creme-huulipunat yleensä.


Silmämeikissä kolme luomiväriä Diorin viime syksyn viisikosta Trafalgar. Se oli kyllä hyvä ostos! Niin mun sävyt! Kokonaisuutena paletissa sävyt näyttää hieman oudoilta mutta olen käyttänyt tätä palettia varmaan enemmän kuin mitään muuta Diorin luomiväripalettiani. Nyt keväällä oli pieni tauko kun innostuin IsaDoran luomiväreistä mutta kyllä tämä on edelleen yksi parhaista!

Liikkuvalla luomella ja sisäkulmassa valkoista kultaa, ulkokulmassa tummaa vanhaa kultaa ja luomivaossa sekä alaluomella ruskealuumua.


Rajauksena Clarinsin kolmipiikkinen ruskea rajaustussi. Annoin sille uuden mahdollisuuden pitkähkön tauon jälkeen mutta ei se halua kunnolla pelata. Väri levittyy epätasaisesti ja jättää rajausviivaan "kaljuja" länttejä, sen huomaa näistäkin meikkikuvista. Ja olen sentään yrittänyt! Ei rajaamisen pidä näin työlästä olla! Tämä lentää nyt kyllä roskiin!

Meikkipohjaksi kaivoin esiin vielä yhden pitkällä tauolla olleen meikituotteen - Jane Iredalen kakkumaisen mineraalipohjan PurePressed Base joka oli kesästä asti laatikossa lepäämässä. Mulla on siitä vaalein sävy Ivory. Ja voi että, ihan olen unohtanut miten ihana tuote se on! Ihosta tulee tasainen, luonnollisen näköinen mutta kauniilla tavalla matta ja virheetön. Ja SPF 20!

Sehän ei riitä mulle yksinään aurinkosuojaksi kesällä alkuunkaan mutta käytän meikin alla kosteusvoiteen sijaan aurinkosuojaa 50+. Ohut kerros sitä vastaa todellisuudessa ehkä n. suojakerrointa 30 käytännössä. Ja kun päällä on vielä mineraalipuuterin fysikaalinen suojakerroin 20, mulla on rauhallisempi olo. UV-säteet, läl-läl-lää!

Poskipunasävy on mun arkimeikkisuosikki Chanel Tumulte. Ja poskipäillä BareMinerals Illuminating Mineral Veil. Ihan paras korostuspuuteri minulle!

Kevyet varjostukset tein BareMineralsin puuterilla Medium Beige. Se on tumman näköinen purkissa mutta todella luonnollinen, kevyt "aurinkopuuterimainen" sävy kasvoilla. Jopa ihan kalpeanaamalla :)


Tämmöiset hiukan retrotyyliset meikit vetoaa minuun. Ja reaktion perusteella taitavat olla Herra Savon suosikkilookkeja myös :) Hän ei kuulu niihin miehiin jotka eivät voi pussata jos on punaista huulipunaa!

Ja kyllä, olin matchy-matchy ja laitoin kynsiin punaista lakkaa :)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!