26.5.2015

Ihonhoitoa. Loppuneet ja uudet.


Tässä kuussa loppui kaksi kivaa tuotetta. Mutta en ole ostamassa kumpaakaan uudestaan ihan vielä. Molemmat tuotteet sopivat hyvin mun kylmän vuodenajan rutiiniin mutta kesäksi tarvitsen muuta.

Lumene Soft Touch Hydrating Toner, kosteuttava kasvovesi. Se oli ihan mainio lisä mun ihonhoitorutiiniin kylminä kuukausina. Kasvovesi on koostumukseltaan laihan geelin kaltainen ja todellakin tuntui iholla pehmentävältä ja kosteuttavalta ja samalla ei ollenkaan rasvaiselta. Juuri sitä mitä mun rasvoittuva mutta pintakuiva iho talvella tarvitsi!

Kaadoin kasvovettä pullosta suoraan kädelle ja taputtelin puhtaalle iholle, kasvoille ja kaulalle, yleensä aamuin illoin ennen voidetta. Jos en löydä vielä parempaa, ostan tätä ens talveksi lisää! Oikeasti toimiva tuote ja hyvin edulliseen hintaan, muistaakseni n. 6€.

Avène Antirougeurs Jour SPF 20 on apteekkisarjan kevyt kosteusvoide couperosaiholle. Aurinkoisempana aikana SPF 20 on aivan liian vähän mutta lokakuusta  tammikuuhun sillä pärjäsi. Tämä tuntui rauhoittavan herkkää ihoa jonkin verran ja hiukan vähentävän punoitusta. Herra Savon herkälle hipiälle se tuntui sopivan hyvin, ei tukkinut huokosia eikä ärsyttänyt ihoa. Itsekin käytin sitä silloin tällöin meikin alle ja hyvin toimi. Olen jo kirjoittanut tästä voiteesta tässä postauksessa laajemmin. Hyvin todennäköisesti hankin talveksi lisää tätä.


Suurin mullistus ihonhoito-ohjelmaani on tässä. Tilasin muutamia mielenkiintoisia ihonhoitotuotteita firmalta Paula's Choise, nettikaupasta paulaschoise-eu.com. Olen kuullut niin paljon hyvää näistä nestemäisessä muodossa olevista happokuorinnoista. Ja huhhuh! Ihan mahtavia litkuja!

Mulla on nyt päivittäisessä käytössä Skin Perfecting 2% BHA Liquid. Kerran viikossa Resist Weekly Resurfacing Treatment 10% AHA. Oman ihon asteittaisia muutoksia on vaikeaa huomata mutta serkkuni kehui ihoni hyvää kuntoa tavatessamme n. reilun kuukauden tauon jälkeen! Kuulemma ihoni oli huomattavasti entistä kirkkaampi ja sileämpi, huokoset pienemmät. Siinä vaiheessa oli mennyt ehkä pari viikkoa uuden "hapokkaan" ihonhoitorutiinini parissa joten olin todella tyytyväinen näkyviin tuloksiin. Serkkuni aikoi kans tilata näitä ihmehappoja :)

Lisäksi tilasin kokeilupakkauksen kunnon "ryppyrasvaa" :D Clinical 1% Retinol Treatment vaikuttaa tehokkaalta. Pelkäsin että ihoni alkaisi kesiä mutta olen käyttänyt tätä varovaisesti pari kertaa viikossa eikä mitään ongelmia tullut. (Huom! Ei samana päivänä 10% AHA-kuorinnan kanssa!) Seuraavaksi tilaan täyskokoisen purnukan.


Keväällä innostun aina aurinkosuojavoiteista uudella teholla. Nyt on käytössä IsaDoran Protect Face Primer SPF 30, kosteuttava anti-age pohjustustuote meikin alle - sellaisina päivinä kun olen enimmäkseen sisällä.

Ulkoiluun ja voimakkaaseen paisteeseen Avènen Very High Protection Emulsion SPF 50+ herkälle ja hyvin vaalealle iholle kehitetty aurinkosuoja jossa yhdistyy hyvät filtterit (UVA ja UVB), tehokas antioksidanttisuoja ja suhteellisen kevyt, ei-rasvainen koostumus. Taitaa toistaiseksi olla paras ei-sävytetty, rasvoittuvalle iholle sopiva aurinkosuojavoide minkä olen löytänyt. (Tällä hetkellä luokseni matkustaa iS Clinical Eclipse SPF 50+. Olen kuullut tästä ihonhoitosarjasta ja tästä aurinkosuojasta niin paljon hyvää että odotan suuria ihmeitä mutta saa nähä!)

Onko teillä kokemuksia näistä tuotteista? Onko viime aikoina tullut vastaan jotain mahtavia ihonhoitotuotteita? Mikä on sinun lemppariaurinkovoide?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!