31.5.2015

Kevään suosikit



Toukokuun viimeinen päivä on mitä sopivin päivä listata kevään parhaat kosmetiikkatuotteet. Ne mitkä ilahduttivat eniten ja joita käytin useammin kuin muita vastaavia. Mun menneen kevään dream team! Joukossa on pari sellaista tuotetta joista olin ihan hissukseen blogin puolella. Lähipiiri taas on varmaan kuullut näistä livenä ihan tarpeeksi ylistyssanoja :) Mutta kerron lyhyesti täälläkin.

Yves Rocher ilahdutti tuoksulla! Olin hakemassa suihkugeeliä (heidän greippisuihkugeeli on mun lemppari) mutta törmäsin hyllylliseen tuoksu-uutuuksia ja tämä Thé Vert lumosi minut. Oho! Mulla on ollut Yveksen hajuvesi varmaan viimeksi yläasteella tai lukiossa... Mutta tämä on todella kiva, vähän samaa raikkaiden tuoksujen ryhmää kuin Hermesin Un Jardin Sur Le Nil jota niin rakastin (vieläkin tykkään kovasti mutta rakkautemme suurin roihu on hiipunut). Sitä on verrattu myös Ardenin suosittuun tuoksuun Green Tea.

Pysyvyys ei ole tuoksun paras puoli, ihollani se pysyy pari tuntia ja haihtuu olemattomiin. Mutta pullo on iso, 100 ml ja hinta oli hyvin edullinen, muistaakseni n. 11€ (oli ehkä joku tarjous?). Ihan mielelläni tätä suihkin!

Fragrantican sivuilta lainattua: "The latest edition by Yves Rocher THE VERT is inspired by the "intense freshness of green tea covering hilly regions of Asia and stretches in magnificent way as far as eye can see" and is the first edition of Un Matin au Jardin which is not based on flowers. The composition opens with fresh and luminous citruses illuminating and providing energy to tea notes which are key to the composition warmed with precious wood. The Vert was launched in 2015."


Postauksen avauskuvan toinen suihkepullo on mun tuorein hullaantuminen. Julia Lawless Aqua Oleum Rose Water. Ruusuvettä. Kasvoille ja vartalolle tarkoitettua raikastavaa ja aidolle ruusunkukille (Rose Centifolia) tuoksuvaa lähdevettä. Tuoksu on iavan huumaava! Käytän kasvoveden tavoin puhdistuksen jälkeen, suihkin kasvoille meikin päälle virkistäytymistarkoituksessa päivän mittaan ja elvytän kevyellä vesisuihkeella (ja vimmatulla puristelulla) kiharoita. Ihan taivaallinen tuote! 100 ml tätä ihanuutta maksoi Sokoksella 7,90€.



Lily Lolo onnistui hurmaamaan mut poskipunasävyllä Tickled Pink. Mun poskipunassa on jo syvä kuoppa! Tuntuu että viime aikoina en juuri muita poskipunia käytäkään. Nude sävy sopii monenlaisiin meikkeihin ja ihana kuulto jonka se antaa iholle tekee kasvoista raikkaan näköiset.


Ja näitä kuultavia nudesävyisiä Lily Lolo-poskia olen yhdistellyt hyvin usein sävyihin IsaDoran kesäpaletista  Surf & Sun. Iloisia, aurinkoisia luomivärejä ja hyvä laatu. Usein yhdistelen muihin luomiväreihin (kuten oheiskuvissa, niissä Surf & Sun yhdistettynä Shiseidon tummanvihreään luomiväriin ja MUSin turkoosiin rajauskynään) mutta olen tehnyt silmämeikkejä myös pelkästään tämän paletin sävyillä.


Silmämeikkejä olen väsäillyt yllättävän usein Eco Tools-sivellinkaksikolla Eye Enhancing Duo Set. Alkuoutouden jälkeen totuin todella pian näihin siveltimiin ja nyt käytän niitä tosi usein, mun muut kymmenet silmämeikkisiveltimet ovat lojuneet käyttämättöminä... Osasyynä tähän saattaa olla sekin että Eco Toolsit ovat keinokuitua ja kuivuvat erittäin nopeasti pesun jälkeen. Joten voin napata likaisen siveltimen, pestä sen ja kahvikupposen jälkeen jo meikata sillä!

Jane Iredalen kivipuuterin muotoon pakattu mineraalimeikkipohja PurePressed Base (siitä enemmän tässä postauksessa) on lojunut meikkipöydän laatikossa talven yli ja on nyt taas lähes päivittäisessä käytössä. Tässä on ihana koostumus - pohjasta tulee kevyt ja raikkaalla tavalla matta. Lisäksi SPF 20 on hyvä lisäsuoja päivittäiseen käyttöön. Mulla on nyt käytössä vaalein sävy Ivory mutta nyt tilasin hiukan tummemman sävyn myös, toivottavasti tulee pian!

Ranskalaisesta nimestään huolimatta venäläinen kivipuuteri L'Etoile Decollete Perfection de la peau nue oli tuliainen. Jotenkin unohdin käyttää sitä mutta nyt kaivoin esille kun tarvitsin jotakin, millä pitää aurinkovoiteesta kiiltävät kasvot salonkikelpoisina. Ja yllätyin! Todella, todella kiva puuteri - ehkäpä yksi parhaista mitä olen kokeillut! Erittäin hienojakoinen koostumus näyttää iholle levitettynä iholta - mutta tasaisemmalta ja kauniimmalta kuin paljas iho. En käytä tämän kanssa mitään meikkivoidetta tai BB- tai CC-voidetta. Poistaa kiiltoa, häivyttää ihonpinnan epätasaisuuksia ja sävyttää aurinkorasvan jäljiltä kalvakan ihoni takaisin luonnollisen väriseksi. Puuteri on siis sävytetty, mulla on käytössä sävy 101 Beige Clair. Pakkauksessa on mukana peili ja sivellin joten tätä on kätevää kuljettaa mukana käsilaukussa.

Kun selasin kevään aikana otettuja tuotekuvia, huomasin että lähes joka kuvassa missä näkyy kädet mulla on tätä samaa kynsilakkaa - Chanel Taboo on ihana! Yksi kerros riittää ja lakka myös pysyy hyvin joten ei ihme että se on mun helppo "tuki ja turva" kun ei ole aikaa ja energiaa pitkäaikaisempaan manikyyrisessioon. Olen kirjoittanut lakasta ohimennen jo tässä postauksessa.

Onko mun suosikkien joukossa teidän suosikkituotteita?

4 kommenttia:

  1. Ecotoolsin siveltimet näyttää tutuilta. Lisäksi tunnustan, että mullakin on poskipuna-jumiutuma joita huomaan käyttäväni erityisesti. Kumpikin poskipunista on toki mukana myös pannuprojektissani, mutta ne ovat sävyinäkin sellaisia että toimivat hyvin tähän vuodenaikaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä on liikaa kukasta kukkaan pomppija kosmetiikan suhteen että osaisin mitään pannuprojektikuria pitää :D Mutta välillä jumiudun siihen yhteen kivaan ihan vahingossa!

      Mun tekis mieli ostaa lisää ecotoolseja, Sokoksella katselin että heillä on vaikka mitä. Sellainen iso pullea vaalea peiteainesivellin näytti hauskalta!

      Poista
  2. Jee jee! Löysin lähes tai täysin samiksia sun listalta. Ruusuvettä suihkin hieman toisenlaisesta pullosta kasvoilleni niin virkistämään kuin meikin viimeistelyynkin. Mineraaleja on tullut huiskittu jauhemuodossa kasvoille pikameikkinä, mutta vallan näppäriä näin kesän koittaessa. Ecotoolsin sivellinparin otin vähän aikaa sitten käyttöön - ah ihanuutta ja helppoutta!
    Mutta miksi, voi miksi kehaisit Isadoran palettia? Taidan joutua sen hankkimaan vaikka kaapit on täynnä luomivärejä...;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, mulle tulee niin autuaan onnellinen olo tuosta ruusuveden tuoksusta! Kuin työntäisi nenän ruusupuskaan, paitsi ilman ampiaisia!

      Se Isadoran paletti on kiva :) Ei todellakaan mikään ainutlaatuinen mutta jotenkin tosi kesäinen ja "mun" sävyinen. Ja luomivärit pysyy hyvin. Mutta ilmankin elää, varsinkin kun on luomivärejä kertynyt muutenkin! Toisaalta isadoria saa usein hyvässä tarjouksessa Anttiloista :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!