12.5.2015

Toimii! Avène Eluage Eye contour care - ihan huippu silmänympärysvoide!


Ostin tämän silmänympärysvoiteen reilu kuukausi sitten (siitä enemmän tässä). Nyt osaan jo kertoa tästä omia kokemuksiani.

Eluage on ranskalaisen apteekkisarja Avènen se vähän tehokkaampi silmänympärysvoide jonka kohderyhmää on ikäryhmä 45+. Pumppupullossa on 15 ml voidetta. Pakkauksen mainostekstiä lukiessa huomaa että se lupaa tehdä lähes kaiken: madaltaa tehokkaasti ryppyjä, kiinteyttää ihoa, poistaa tummuutta ja turvotusta. No huhhuh, kovat lupaukset!


Mutta arvatkaa mitä! Se tosiaankin toimii!
Mulla ei ole taipusta silmänympärysihon turvotukeen joten siitä en osaa sanoa mitään, kuinka hyvin tämä voide auttaa tähän pulmaan. Ei se ainakaan lisää turvotusta, sen voin sanoa.


Tummat silmänaluset hmm... vaikeaa sanoa. Ehkä mua ei häiritse mun tummat silmänaluset tai sitten ne ei oo niin tummat. Mutta oikeesti, minusta tummiin silmänalusiin parhaiten auttaa hyvä peiteaine. Tai kuulemma hyaluronihappopohjaisten fillereiden ruiskuttaminen ongelma-alueelle auttaa kans mutta on a. kallista, b. neuloja silmän alle!!! ja c. on kauneuskirurgian hommia, ei mitään DIY-osastoa ja c. voi mennä pieleen vaikkapa koska lääkärikin voi mokata.



Mutta tuo juonteiden (eihän mulla mitään ryppyjä vielä oo, herrajumala) madaltuminen - pitää paikkansa! Olin skeptinen mutta makrokuvat eivät valehtele. Ovat madaltuneet. Kuukaudessa! Iho on huomattavasti sileämmän näköinen eikä kuivuudesta tietoakaan. Voide tuntuu todella hoitavalta, kosteuttavalta ja täyteläiseltä mutta ei ole tippaakaan liian rasvainen. Mulla ei ole oikeasti mitään valittamista sen koostumuksen suhteen. Silloin kun käytin edellista silmänympärysvoidetta (N°7), olin ihan tyytyväinen siihen mutta nyt kun olen taputellut Eluagea aamuin illoin silmien ympärille noin kuukauden ajan, huomasin selkeän parannuksen silmänympärysihon kunnossa. (Oikeastaan muutoksen huomasin jo viikon käytön jälkeen.) Ostin jo toisen putelin!


Itse asiassa toisen silmänympärysvoidepullon ostaminen liittyy siihen ainoaan seikkaan, josta en Eluagessa pidä. Nimittäin sen pumppumekanismi sylkäisee kerralla liikaa voidetta - n. kolmikertaisen määrän. Toki sitä voi kontrolloida, voi olla painamatta pohjaan asti - mutta aina unohdan. Sivelen sitten ylimääräisen voiteen suun ympärille yms. Mutta valitettavasti kolminkertainen kerta-annos tarkoittaa myös sitä että voide loppuu paljon nopeammin kuin mihin olen tottunut. Pakkauksesta ei huomaa, milloin voide on lopussa - siksi ostin jo seuraavan kaiken varalle.

Kun blogissa kerroin ostaneeni tämän voiteen, kommenteissa anonyymi kertoi että Eluage aiheutti hänelle käytön alussa ihon kuivumista mutta minulle ei tapahtunut mitään sellaista. Alusta lähtien vain hyvää sanottavaa tästä tuotteesta! Ehkä se johtuu siitä että olen käyttänyt retinolituotteita viimeiset n. 15 vuotta tai yksilöllisistä eroista mutta mulle tämä on sopinut todella, todella hyvin. Alle 30€ hintaan (muistaakseni 27 tai 29 euroa) todellinen löytö!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!