19.8.2015

Kesän 2015 10 parasta ja lisänumeroita


Nyt kun vielä on ihan oikeasti kesä (meilläkin ollut monta päivää peräkkäin yli 20°C!) mutta kalenterin mukaan ollaan kohta syyskuussa, ehkä nyt on juuri sopiva hetki kerätä kasaan tämän kesän parhaat tuotteet. Näitä kaikkia olen käyttänyt tämän kesän aikana hyvin usein. Välillä jopa niin että on ollut koko setti samana päivänä käytössä, useampana päivänä peräkkäin!


1. Tämän kesän ehdottomasti paras aurinkovoidelöytö on iS Clinical Exlipse SPF 50+ Ultra Sheer Broad Spectrum Crème. Kevyt, ei tuki huokosia, ei tee ihosta valkoista ja kiiltävää, ei kirvele silmissä, ei ärsytä, ei haise, sopii hyvin meikin alle. Mulla on jo tän kesän toinen 90 graman putkilo loppumassa ja pitäis tilata lisää. Tästä mineraalipohjaisesta aurinkosuojavoiteesta olen jo kirjoittanut tämän ylistävän postauksen. Kesää ei voinut helteiseksi kehua mutta tätä olen käyttänyt joka päivä silti.

MUS Duo Contouring Light
2. MUS Duo Contouring Light, Make Up Storen uusi korostus-/varjostuspaletti, on lietsonut innostustani korostuksiin ja varjostuksiin entisestään. Mahtava koostumus ja mulle täydellinen varjostussävy! Hehkutusta kokonaisen postauksen verran tässä. Olen usein sutinut tätä suoraan puhtaalle iholle (tai siis Eclipse 50+:n päälle!) kun ei huvittanut levittää iholle meikkivoidetta tai muuta meikkipohjaa. Päälle kevyt puuterointi T-alueella ja poskipuna. Helppoa ja toimii!


3 + 4. Tämän kesän aikana olen meikannut kulmakarvojani huomattavasti huolellisemmin kuin vaikkapa vuosi sitten. Olen viime aikoina yrittänyt (vaihtelevalla menestyksellä) muokata epäsymmetrisiä kulmiani enemmän muistuttamaan toisiaan ja kokeillut erilaisia kulmakarvojen muotoja. Mitään ihmeempää raporttia tästä kaikesta mulla ei vielä ole valmiina mutta huomasin että aamumeikin yhteydessä nappaan jo automaattisesti käteen nämä kaksi tuotetta - Lumene Blueberry Eyebrow Shaping Wax Blond ja Kicks Eyebrow Definer Blonde. Käytän niitä yhdessä, ensin vahalla muotoa ja yleissävyä vahvemmaksi, sitten kynällä aukkojen täyttämistä ja muodon hienosäätöä. Sävyt sopivat hyvin mun nykyiseen väritykseen ja kulmista pystyy huijaamaan vähän symmetrisemmät ja "muodikkaan täyteläiset" sortumatta pelottaviin överikulmiin.

5. Viime kesän lomaromanssista tuli kestosuosikki! Jour d'Hermès Absolu on tänäkin kesänä mun rakkain tuoksu. Sisko hankki minulle Saksasta uuden pullon sopivasti ennen häitä. Oh, olin niin onnellinen :) Ihan paras ja kaunein ja ah!


6. MUS Muffin on se luomiväri mitä käytän ehdottomasti eniten. Valehtelematta joka päivä. Muffin on mun lemppari vaalea sävy koska se ei ole oikeastaan minkään värinen - läpikuultava ihoon sulautuva puuterimainen luomiväri jonka kauniisti auringossa välkehtivät hohtohippuset ovat erittäin armeliaita aikuiselle iholle. Pidän tämäntyyppisestä koostumuksesta enemmän kuin helmiäisluomiväreistä. Meikin raikastaja ja kevyt ihon korostaja, ei näytä iholla raskaalta tai liian feikiltä.


7, 8 ja 9. Nyx yllätti mukavilla ja helppokäyttöisillä mattahuulipunillaan! Soft Matte Lip Cream sopii täydellisesti kesään koska huulipunat pysyvät mukavasti huulilla (saa pussailla!), sävyt ovat ihania ja levittäminen vaivatonta. Mulla on vasta neljä sävyä ja esittelin ne tässä postauksessa kuvien ja swatchien kera. Aion hankkia näitä lisää! (Kaipaan syksyksi viileitä pinkin, lilan ja fuksian sävyjä.) Nyt kesän aurinkoisina päivinä eniten olivat käytössä 05 Antwerp ja 01 Amsterdam. Amsterdam on mun suosikki piknik-sävy, sopii niin hyvin sellaiseen retromeininkiin laineet + aurinkolasit + huulet + kukkamekko! Tunnen itseni - ihan hiukan vain - Grace Kellyksi :D

Kolmas kesäinen huulijuttu on Blistexin kevyesti sävytetty huulirasva SPF 15. Swatch-kuvassa alimpana. Kiva kevyt sävy, hiukan kiiltoa ja SPF.  Ja kaikki tämä alle 2€! Mulla on näitä jemmassa kaikissa laukuissa.


10. Kymppi on jo lopetettu tuote, saattaa löytyä vielä MUSin kesäalesta. (Kun tajusin miten hyvä tuote on kyseessä, ostin lisää jemmaan, 5,50€ alehinta edesauttaa hamstrausta!) Eli MUS Quick Fix, eräänlainen paikallisesti käytettävä primer jota ei ole tarkoitus sivellä koko nassuun vaan ainoastaan niille alueille missä on juonteita. Tai missä on eniten juonteita. Itse ostin tämän äidille ja sitten kokeilin itsekin silmien alle... ja aluksi en huomannut mitään ihmeempää. Mutta! Erikoislähikuvat silmämeikeistä (ja samalla silmänalusihosta) eivät valehtele! Niissä näkyy ihan selkeä ero jos olen käyttänyt Quick Fixiä! Siro ja pieni 10 ml tuubi on itse asiassa aika riittoisa kun tuotetta tarvitsee oikeasti hyvin, hyvin vähän - se kuuluisa nuppineulan pään verran riittää molempiin silmiin. Silmänympärysvoide ensin, sitten Quick Fix taputtelevin liikkein silmien alle, sitten tarvittaessa valokynä/peiteaine/meikkivoide/meikkipuuteri päälle, sekin taputtelevin liikkein. Vaikutus on välitön ja efekti hienovarainen mutta silti selkeästi nähtävissä (varsinkin jos silmästä ottaa lähikuvan ja leväyttää sen tietokoneen näytön kokoiseksi :D ). Meikkibloggarin paras kaveri.

Kesäni paras tapahtuma oli se kun kävimme Herra Savon kanssa heinäkuussa maistraatissa. Molemmille ihan uusi ja hiukan jännittävä kokemus :)

Muita parhaita juttuja kesässä ovat mielestäni vaikkapa mansikat! Olen siis ihan mahdoton mansikkarohmu. Heinäkuussa tuhosin kevyesti litran, pari päivässä joka päivä. Nyt tilanne on onneksi pikkuhiljaa rauhoittumassa.

Ja valo! Se miten kaikki kirkkaat värit näyttävät niin herkullisilta ja juuri tähän hetkeen sopivilta. Yritän painaa tämän fiiliksen mieleen että jaksan sitten talven yli.


Valo ja vesi. En kyllästy koskaan näihin järvimaisemiin! (En siis ole vieläkään uskaltautunut uimaan koska olen vakuuttunut että vesi on ihan pirun kylmää mutta sitä on kiva katsella. Ehkä huomenna ihan oikeasti uimaan. Tai ylihuomenna.)


Tykkään myös hirmuisesti mun kukallisista aurinkolaseista! Tämän kesän paras asustelöytö ehdottomasti. Niissä on juuri täydellinen kisulimainen muoto ja tuo kukkakuosi kirkkaanpunaisella pohjalla on ihan mahtava! Sopii mainiosti mm. Nyxin Amsterdam-punan kanssa :)

Aluksi hiukan ujostelin villiä kuviota ja väriä ja yhdistelin punaiset arskani yksivärisiin asuihin mutta nyt loppukesästä olen käyttänyt myös kukkamekkojen kanssa :D
Ihanaa loppukesää meille kaikille!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!