12.8.2015

Old Guerlain Touche Mandarine 242. Meikki "antiikkipaletilla"


Voi tätä Touche Mandarine-mummopalettia! Tämä on yksi vanhimpia meikkipaletteja mitä kätköistäni löytyy. En enää muista tarkkaan milloin olen tämän Guerlainin luomiväripaletin hankkinut (joskus 10 vuotta sitten?) mutta paikka oli Oulun Stockmann!


Täytyy sanoa että sen ajan Guerlainin Divinora-sarjan meikkipakkaukset ovat minusta edelleen kauneimpia meikkirasioita mitä on tehty!


Kauniista ulkokuorestaan huolimatta palettini jäi lopulta hyvin vähäiselle käytölle. Kyllä siinä ajassa ois ehtinyt kaivaa luomiväreihin syvemmät kuopat, jos suosikkisävyistä ois ollut kyse!


Mutta kävi niin että kaunis Touche Mandarine 242 ei ollut mulle se paras sävyjen yhdistelmä. Metallinen beige kulta, satiininen aprikoosi, metallinen luumu ja matta lohenpunainen. Paletti on kai tarkoitettu sinisille silmille mutta on mun siniharmaille liian lämmin. Olen tehnyt tällä yhdistelmällä vain pari sellaista meikkiä josta olen tykännyt ja se on aina vaatinut "ulkopuolista apua". Pelkästään näillä neljällä luomivärillä en oo saanut itselleni toimivaa silmämeikkiä.


Luomivärien laatukaan ei ole nykykoostumuksiin verrattuna kovin kummoinen. Kaksi metallista sävyä erityisesti ovat aika karkeita ja rakeisia. Niitä en ole juuri käyttänyt. Luomivärit tuntuvat luomilla hiukan raskailta.

Pitkästä aikaa kaivoin palettivanhuksen laatikostaan ja kokeilin taas. Paletti on tosi vanha mutta puuterimaiset tuotteet säilyvät yllättävän hyvin joten mua ei pelottanut käyttää näitä luomivärejä. (Mutta jollekin toiselle en tätä kuitenkaan uskaltaisi käyttää!)

Käytin paletin aprikoosia ja lohenpunaista.




Meikissä on myös valkoista Shiseidon korostusväriä kulmaluulla ja sisäkulmassa sekä kultaista ja luumunväristä Dioria liikkuvalla luomella ja ulkokulmassa.
Yläluomen rajaus MUFEn punamustalla geelimäisellä rajausvärillä.
Alaluomella MUSin geelikynää Czar.


Tämä ei ole mun suosikkimeikki, vaikka pidänkin punertavista sävyistä silmämeikissä. Touche Mandarinen luomivärit eivät vain toimi mulla!

Tästä kaikesta huolimatta en halua heittää palettia roskiin :)

Se on ollut mukana ainakin kahdeksassa muutossa. Paljon tarpeetonta tavaraa olen heittänyt pois mutta tämä paletti asuu edelleen mun meikkilipastossa!

Sitä ei voi käyttää mutta sillä ei oikeastaan ole merkitystä. Paletista on tullut osa mun pientä meikkimuseota :)



Onko sulla jemmassa jotain vanhoja meikkiaarteita joita ei huvita heittää pois, vaikka tiedät ettei tule ikinä käytettyä? En usko että mä oon ainoa sentimentaalinen pehmo meikkien suhteen :)




4 kommenttia:

  1. Ihanat sävyt, ostaisin heti jos uudelleen julkaistaisiin. Vaaleat värit ovat tälläisen turaajan mukavuusalueella.
    Olen myöhäishamstraaja, joten nykyiset, varsinkin luomivärit, ovat tulevaisuuden antiikkia. Täydellinen persikka/koralli puuttuu, muuten ei ole tarvetta luomiväreille (tosin syksyn Chanelin Gorge on pakkohankinta).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tämä joskus julkaistaan uudelleen, varmaan luomivärien koostumustakin päivitetään samalla laadukkaammiksi!
      Chanelin syyskokoelmaa en ole vielä nähnyt livenä. Kuvien perusteella kaunis on mutta sävyt ei sovi mulle. Mut pitää käydä hiplaamassa :)
      Tuo Gorgehan on voidemainen, onko sulla näitä Chanelin luomivärejä ennestään? Kiinnostaa pysyvyys, mulla yleensä voidemaiset pysyy huonosti, sen verran rasvoittuvat luomet.

      Poista
    2. Ennestään on Emerveille, olisikohan shampanja lähinnä kuvaamaan sävyä. Minulla on kanssa rasvoittuvat luomet ja ilman pohjustusta värit on viiruina luomivaossa. Ainakin Emerveillen koostumus on enemmänkin kevyt mousse, ei rasvainen jankki. Kestää minulla ihan hyvin, tummissa sävyissä näkisi tietysti paremmin jos suttaantuu.
      Jenkeissä syksyn kokoelma on jo kaupoissa, en tiedä tuleeko milloin tänne. Saksaan ilmeisesti lokakuussa, mikä tuntuu aika myöhäiseltä, kun jouluksi tulee taas uutta. Paikallisessa Emotionissa eivät osanneet sanoa.

      Poista
    3. Tänään kävin katsomassa, meillä ainakin on edelleen kesäkokoelma esillä :(
      Ehkä pitää joku kerta uskaltautua kokeilemaan näitä voidemaisia. Diorille on tulossa syyskokoelmaan sellaisia huulikiillon näköisiä voidemaisia luomivärejä (tai niin olen ymmärtänyt), olen vähän kiinnostunut niistäkin kun näin kuvat :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!