6.8.2015

Poskipäitä etsimässä. MUS Duo Contouring Light. (+uusi tukka!)


Olen jo kirjoittanut että ostin Make Up Storen uutukaisen, Duo Contouring-paletin varjostuksia ja korostuksia varten. Yhteensä on kolme palettia, Light, Medium ja Dark (eikä tarvii olla mikään neropatti että ymmärtää miksi). Mulla kalpeanaamalla on Light.

Mä sanon nyt heti kärkeen että musta tää on paras varjostuspaletti mitä olen käyttänyt! Jee!

Varjostukset ja korostukset on sellainen tärkeä osa meikkiä, mitä teen aina. Enemmän tai vähemmän tosissani - joskus käytän vain hiukan perusväriä tummempaa puuteria kasvojen sivuilla, joskus kunnolla varjostan tummemmalla sävyllä poskiluun ja leukaluun alapuolelta. Tykkään myös kovasti korostussävyistä poskiluun päällä ja ohimolla (suosikkini puuterimainen kirkastava tuote on pitkään ollut BareMinerals Illuminating Mineral Veil).

Mulla on nääs nämä posket. Pulleat, pyöreät posket. Mua on kiusattu poskistani jo lapsena päiväkodissa. Olin laiha lapsi ja silti oli posket. Parikymppisenä painoin 48 - 52 kiloa (oon 170cm pitkä) ja silti oli posket. Nykyään tilanne on vieläkin enemmän pinnalla -  mieheni harrastaa gourmet-kokkailua ja loihtii meille upeita ateriakokonaisuuksia - joka päivä. What can I say... Posket!!! Varjostukset ovat mulle tärkeitä!

Mutta yleensä olen käyttänyt taiselussani poskia vastaan puuterimaisia tuotteita. Joskus toki olen varjostanut käyttämällä tummempaa meikkivoiteen sävyä varjostusvärinä mutta koska harvoin yleensäkin käytän meikkivoidetta, tämä on ollut hyvin satunnaista. Lähes aina siis puuterimaisia.

MUS Duo Sculpt on rikkonut mun ennakkoluulot voidemaisesta varjostus & korostustuotteesta. Yllätyksekseni se on mulle aika lailla täydellinen, oho.


Tietenkin tärkein pointti on se että sen sävyt ovat niin hyviä. Varjostussävy on luonnollinen ja sulautuu ihooni tosi hyvin, sen tekemä "varjo" oikeesti näyttää varjolta eikä oranssilta läiskältä poskessa. Korostussävy on pehmeä valkoinen ilman näkyvää kimallusta. Iholle häivytettynä se on kirkastava, heleyttävä "valo".


Mutta täytyy myöntää että voidemainen koostumus on oikeesti aika nerokas veto MUSilta. Voidemainen tässä tapauksessa on: ei yhtään raskas tai rasvainen - aine on melkeinpä puuterisen tuntuinen iholla mutta on ihan älyttömän helppo häivyttää. Mulla on rasvoittuva iho ja silti en ole kokenut että Duo Contouring olisi yhtään liian voidemainen, tahmea tai ihoa tukkiva. Mutta niin paljon helpompi käyttää kuin vastaavat puuterimaiset meikit!


Duo Contouring on pakattu mustaan muovirasiaan, kannessa on peili ja rasiassa yht. 11g tavaraa. Tuotteen luvataan pysyvän hyvänä 24kk avaamisen jälkeen (voi olla tärkeää tietoa voidemaisen kosmetiikkatuotteen kohdalla koska tuuppaavat pilaantua puuterimaisia herkemmin). Pinnassa on uudelle MUS-konseptille ominainen krokotiilikuvio. Näyttää tosi kivalta!

Levitykseen tarkoitettua työkalua pakkauksessa ei ole. Olen nyt kokeillut erilaisia siveltimiä mitä mulla löytyy ja olen erityisen tykästynyt käyttämään Duo Contouringin levitykseen näitä kahta keinokuitusivellintä. Ovat keskenään samanlaisia, DMK Small Foundation Brush, n. peukalon levyisiä, suht. jämäkkää keinokuitua, litteitä lapionmuotoisia siveltimiä. (Sain nämä joskus osana lahjapakettia kun pääsin maskeerauskisojen mitalisijoille niin ei mitään hajua, mistä näitä saa ja mitä maksavat.) Vastaavia varmasti löytyy eri merkeiltä.

Tosin olen levittänyt ja häivyttänyt Duo Contouringin myös sormin, toimii sekin. Siveltimillä homma on siistimpää.

Tässä valmiina pohja (Chanelin uusi CC-voide SPF 50 vaaleimmassa sävyssä) ja silmämeikki.

 Levitin Duo Contouring-varjostussävyä poskiluun alapuolelle, leukaluun alapuolelle, leukaperiin ja nenän sivuille. Korostusväriä on poskiluun päällä, ohimolla, leuan keskellä, amorinkaaressa, silmien alla tumman "puolikuun" alueella ja nenän keskellä ylhäältä alaspäin. Näyttää vähän intiaanien sotamaalaukselta!

Tältä näyttää äskeinen häivytettynä.
Tätä voidemaista tuotetta ei ole pakko puuteroida päälle. Se muuttuu iholla kuin puuteriseksi.

Sitten poskipuna (Chanel Tumulte) ja huulirasva huuliin. Valmis!

Ei ehkä veitsenteräviä poskipäitä mutta jotenkin skarpimpi ja hoikemman näköinen nassu. Tykkään!

Kardashiania musta ei tule, vaikka kuinka varjostaisin. Mutta jotenkin silmämeikistä tuli kuin vahingossa tavallista tummempi, rajatumpi ja kajaloidumpi.



Silmämeikissä on MUSin matta ruskea Smog koko liikkuvalla luomella ja luomivaon yli häivytettynä.
Rajauksena MUSin musta geelimäinen rajauskynä (joka muuten pysyi mun rasvoittuvilla luomilla leviämättä yöhön asti - hurraa!).
Liikkuvalla luomella kimallusta IsaDoran kesäpaletista Surf & Sun, metallista ruusukultaa.

Kulmissa Lumenen blondi-kulmageeliä ja Kicksin kulmakynää Blonde.

Ja mulla on uusi tukka! Tässä meikissä nimittäin hipsin suoraan kampaajalle! Tässä lopputulos :)

Tykkään ihan älyttömästi! Just sopivan mittainen polkka että kiharat jaksaa nousta.
Tämä on sellainen "pese ja pidä". Ihan mahtavaa. Pesun jälkeen annan kuivua luonnollisesti ja puristelen latvoja välillä. Tuloksena laineet/kiharat ja sellainen naturellin ilmava tukka.

Kampaaja joka teki tämän oli tosi kiva mutta jää pian äippälomalle. Joten jos joku voi vinkata mukavaa kampaajaa Kuopiossa, olisin tosi kiitollinen!
Lopputoteamuksena:

Jos et osaa/pelkäät varjostaa - kannattaa kokeilla tätä MUSin uutta palettia.
Jos oot sitä mieltä että osaat varjostaa vaikka silmät kiinni pimeässä - kannattaa silti kokeilla tätä MUSin palettia :D

Mun posket eivät ole katoamassa minnekään. Mutta aina voin taikoa ne piiloon! Tai ainakin vähemmän näkyville. Jee!


6 kommenttia:

  1. Vaikuttaa tosi hyvältä toi MUSin duo. Kiinnostus heräsi. :-) Aivan ihanan pehmeä silmämeikki joka on samalla kuitenkin aikas rock, tykkään! Piikkisuoran kuontalon omaavana luonnollisesti kadehdin noita kiharoita, tosi kivat hiukset ja tuo pituus sopii sulle hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ainakin käydä vilkaisemassa tätä korostus-varjostuspalettia :) Itse ihan yllätyin, miten helppoa sen kanssa oli tulla juttuun.

      Ja kiitos kehuista! Oh, mä niin haluaisin käyttää enemmänkin sellaisia kajalilla korostettuja silmämeikkejä ja utuisia kynärajauksia mutta mulla on niin rasvoittuvat luomet että kynät ei yleensä pysy :( MUSin geelikynät näköjään pysyy, hurraa! Pitäis kokeilla niitä muissa väreissä ehkä... Kun olin jo ihan luovuttaa kokonaan rajauskynien suhteen.

      Tuo tukka on niin mua :) Mut arvaa mitä, on ollut aikoja kun halusin suorat hiukset! Oon joskus taistellut kiharoita vastaan suoristamalla, föönaamalla ja tuotteilla mutta en enää - ajanhaaskausta kaikki. Sillä mennään mitä on. Tajusin että kun on hyvä leikkaus, tukan voi jättää rauhaan tekemään juttuaan, kihartukoon jos haluaa :)

      Poista
  2. Hei minkä hintanen toi oli tuo korostuspaletti? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emmi, se on 30€. Jos on kantiskortti niin saa 5% alea, klubi-iltoina 20% :)

      Poista
  3. Hei, siis mistä ton korostuspaletin voi ostaa?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi Essi! Paletti on Make Up Storen vakiovalikoimassa ja myynnissä Make Up Storen omissa liikkeissä (Helsinki, Oulu, Kuopio) ja niissä Sokoksissa, missä Make Up Storea myydään, sekä käsittääkseni myös Sokoksen nettimyynnissä. Paletti on muuten nyt tarjouksessa ;)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!