20.10.2015

Meikkivoidetestailuja. Lumene Longwear Blur Foundation 1 Classic Beige/Kultahiekkaa. Arvostelu ja swatchit.


Tämä Lumenen meikkivoide on ilmestynyt jo melkein vuosi sitten, marraskuussa 2014 ja on vuoden aikana saanut paljon kehuja kauneusblogeissa. Itse ostin sen uteliaisuuttani joskus viime talvena mutta muutaman kokeilun jälkeen meikkivoide lojui laatikossa pitkään käyttämättömänä. Nyt taas kaivoin sen esille. Yritin selvittää lopullisesti, voiko meista tulla kaverit vai onko tosiaankin niin että tämä tykätty meikkivoide ei silti saa multa huippupisteitä.

Nyt täytyy sanoa heti alkuun etten ole kovin vakuuttunut tästä meikkivoiteesta tämän tuoreen uudelleentestailunkaan jälkeen. En tiedä, onko syynä kenties se että olen viime aikoina tykästynyt Clarinsin kestomeikkivoiteeseen Everlasting+ johon tahtomattanikin Lumenen Bluria vertaan. Ovathan molemmat meikkivoiteet - siis valmistajien mukaan - pitkäkestoisia, blurraavat ihoa kauniimmaksi ja antavat tasaisen pinnan. Tässä vertailussa Clarins on mulle selkeä voittaja. Yritän selittää miksi.


Mulla on käytössä sävy 1 Classic Beige/Kultahiekka. Sävy on mun ensimmäinen ongelma. Se on omituisen keltainen. Periaatteessa 1 on sopiva sävy ohuesti kasvoille levitettynä mutta jos haluan käyttää meikkivoidetta paikallisesti hiukan enemmän ja vaikka kerrostaa kaksi ohutta meikkivoidekerrosta nenänpieliin tai otsan punoitusta peittämään, sepä ei onnistukaan. Sävy muuttuu silloin liian tummaksi ja erottuu ihollani kellertävänä läikkänä. Kun sanon "erottuu" niin en tarkoita että kasvoissa on selkeä läntti mikä näkyy huoneen toiselle puolelle asti mutta silti - minä näen sävyerot ja ne häiritsee mua. Joten en oikein pysty kerrostamaan tätä meikkivoidetta vaan jos haluan hiukan enemmän peittävyyttä, pitää turvautua erilliseen peiteaineeseen. Jotenkin hankalaa kun olen nyt tottunut Clarinsin Everlasting+:n kanssa siihen etten tarvitse mitään muita peiteaineita. Hyvään tottuu nopeasti!


Longwear Blur on saatavilla myös vaaleamassa sävyssä 0. Mutta en enää halua hankkia sitä, vaikka mahdollisesti 0 olisi mulle ykköstä parempi sävy. Nimittäin väri ei ole ainoa issue, mikä mua vaivaa tässä.

Lumene  Longwear Blur Foundation 1 Classic Beige/Kultahiekkaa

Lumene kirjoittaa tästä meikkivoiteesta näin:
"Pitkäkestoinen, samettinen meikkivoide, joka saa ihon näyttämään heti tasaiselta ja virheettömältä."
Ja vielä:
"... tekee ihosta tasaisen ja virheettömän koko päiväksi... pysyy iholla kauniina jopa 16 tuntia."
Ja vielä:
"meikkivoiteen blur-efekti saa ihon näyttämään välittömästi tasaisemmalta ja virheettömämmältä... ainutlaatuinen yhdistelmä tasoittaa ihon sävyn luonnollisen täydelliseksi häivyttäen optisesti pieniä ryppyjä, epätasaisuuksia ja muita ihon pieniä virheitä."

Ainutlaatuinen blur-efekti ei tunnu toimivan mun iholla. Tai siis voihan olla, että se mitä peilissä näen on juuri sitä, miten Lumenen blur-efekti pelittää... mutta siinä tapauksessa se ei vain ole mun makuun. Nimittäin minä näen ihollani kerroksen meikkivoidetta, levitinpä Longwear Blur-meikkivoiteen miten ohuelti tahansa, sormin, siveltimellä tai Beautyblenderin avulla. Sen koostumus vain jotenkin näkyy ihoni pinnalla ja mua se häiritsee. Se on jotenkin paksuhkon oloista, lisäksi iholle jää vähän sellainen sameahko ja epätasainen pinta. Tätäkö ne tarkoitti "samettisella"? Ihan kuin iho olisi meikkivoiteen päälle jo valmiiksi puuteroitu - ja vieläpä ei kovin hienojakoisella puuterilla - ja meikkipohja on sitten jo valmiiksi vähän liejuuntunut iholla ei-enää-niin-raikkaaksi. Voi olla että metrin etäisyydeltä tätä kaikkea ei huomaa, mutta minä huomaan kun katson peiliin. Voin sanoa, että olen nähnyt parempiakin meikkivoidepintoja.


Tämä meikkivoide ei heijasta valoa niin hyvin kuin haluaisin. Iho ei näytä niin kuulakkaalta ja heleältä mitä haluaisin. Toisaalta Lumene ei lupaakaan tämän meikkivoiteen suhteen "valoa kasvoille", vaikka puhuukin valoa heijastavista pigmenteistä. "Valon" puute on mun silmissä iso miinus.

Plussaa Lumenen meikkivoide saa toki hinnasta (n. 16€) ja helposta saatavuudesta. Lisäksi se on hajusteeton ja sisältää suojakertoimen SPF 15. Hyvää mun kannalta on tietenkin myös, että Blur ei vajoa ihohuokosiin tai korosta niitä entisestään. Onneksi. Huonoa taas se, että Blur kaikista lupauksista huolimatta korostaa mulla ihon pinnan pieniä juonteita ja kuivempia kohtia. Petturi!

Suurin pettymys minulle oli kuitenkin pysyvyys. Tämä meikkivoide ei todellakaan pysy mun iholla siistinä sitä kuuttatoista tuntia. En edes olettanut että pysyisi sen 16 h, mutta silti toivoin toki että pysyvyys olisi tässä parempi. Nimittäin mulla Blur tuntuu iholla heviltä ja suorastaan vaatii ainakin kasvojen T-alueen puuterointia jo heti levittämisen jälkeen. Ja puuterointikaan ei pitkälle auta. Parin tunnin päästä kasvot taas kiiltää ja ihon pinta tuntuu rasvaiselta ja lähmäiseltä - ei ihan katastrofaaliselta, mutta ei niin freesiltä, mitä pitkäkestoiseksi mainostetulta meikkivoiteelta odotin.

Eli joo, siinäpä ne mun syyt, miksi tämä ei ole mun suosikkimeikkivoide.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!