22.1.2016

Pakkaspäivien meikkivoidevinkki


Tämä on niitä meikkivinkkejä mitä olen kuullut jo monta monta vuotta sitten, mutta koska se ei ollut silloin kovin ajankohtainen, jäi kokeilematta. Paitsi nyt tänä talvena kokeilin ja jäin välittömästi koukkuun. Se toimii!

Ai mikä vinkki?

No se vanha juttu että jos tuntuu että meikkivoide ei levity kauniisti ihon pintakuivuuden takia ja jää kasvoille sellaisena kuivahkona kerroksena, kiristää iholla tai vetää liian mattaiseksi (=kuivannäköiseksi), niin ongelmat ratkeaa sillä kun sekoittaa meikkivoiteeseen tipan öljyä juuri ennen levitystä.

Että onkin hyvä ja toimiva ja helppo kikka!

Mulle tämä ihon pintakuivuus on ollut tänä talvena riesana kun meillä on ollut nyt jo pitkään lähellä -30 astetta. Ja vaikka olen toki säätänyt ihonhoitoani talvimoodiin ja kosteutan sekä suojaan ihoa, mun vanhat suosikkimeikkivoiteet ovat tuntuneet pakkaspäivinä vääränlaisilta. Eikä ihme, nehän on suunnattu rasvoittuvalle tai sekaiholle, mitä ihoni normaalisti on. Pakkasen kuivattamalle iholle niissä ei ole tarpeeksi kosteutta ja iho jää kuivakan näköiseksi...

Onneksi törmäsin uudestaan tähän öljyvinkkiin taas. Vahingossa tietenkin. Selasin hajamielisesti julkkismeikkitaiteilija Wayne Gossin You Tubessa julkaistuja meikkivinkkivideoita ja siinähän oli myös tämä vanha öljykikka!

Goss sanoo että voi käyttää mitä tahansa öljyä. Minä löysin jemmoistani käyttämättä jääneen oljypohjaisen Kiehl's:in tehotipan, sitä oli tarkoitus käyttää yöhoitona. Mulla se ei oikein toiminut hoitotuotteena, en huomannut mitään muuta vaikutusta kuin että aamuisin iho kiilsi öljyisenä... Mutta tähän meikkivoiteen kanssa sekoitteluun se soveltuu mainiosti, pääosin siksi että siinä on kätevä pipettikorkki.


Olen kokeillut tätä öljyboostausta nyt mun suosikkimeikkivoiteiden kanssa ja mulla toimii! (Tämä ei tietenkään tarkoita että mikä tahansa öljy varmasti toimii minkä tahansa meikkivoiteen kanssa!)

Sekoitan kädellä yleensä yhden painalluksen verran meikkivoidetta ja yhden tipan öljyä. Sekoittelen sormella tasaiseksi ja levitän hiukan kostealla Beautyblenderilla.

Esim. meikkivoide josta niin tykkäsin alkusyksystä, Claris Everlasting, on ollut nyt turhan kuivakan ja silikonisen tuntuinen. Öljyn kanssa siitä tulee ihanan kosteuttavan oloinen mix ja iho jää tosi raikkaan ja hoidetun näköiseksi. Mikä ihmeellisintä, peittävyys ei kärsi. Mutta kuivuus häviää, ihon pintaa ei kiristä ja kasvot oikein loistaa :) Siis ei sellaisella ällön rasvaisella tavalla vaan iholle tulee se ihana glow. Ilmeisesti öljy myös estää kosteutta haihtumasta iholta koska kosteutettu tunne säilyy iltaan asti. Älyttömän hyvä!


Mun uusi suosikkimeikkivoide on It Cosmetics CC+ sävyssä Fair. Sen sävy, tuntuma iholla, peittävyysaste ja sen jättämä pinta on jotakin aivan ihanaa! Ja SPF50+! Mutta sekin on koostumukseltaan sellainen luonnollisen mattaiseksi iholle kuivuva joten nyt pakkasilla lisään siihenkin tipan öljyä. Naturelli mattaisuus säilyy, iho ei kiillä rasvaisena, mutta ei myöskään näytä kuivalta. Iltapesun yhteydessä ihon paljastuu meikin alta hyvinvoivana eikä kuivuudesta tietoakaan.Taikaa!

Ehkä tämä on kaikille tuttu kikka ja käytätte sitä kaikki päivittäin muutenkin :) Mulle tämä talvi oli eka kerta kun kokeilin. Halusin sen jakaa eteenpäin, jos joku innostuu testaamaan ja kokee että tästä ois apua!

Stay warm! :)

4 kommenttia:

  1. Mua kiinnostaa tuo It Cosmetics CC+. Eli mistä oot ostanut/tilannut? Minkä hintainen se on?
    Oletko kokeillut merkin ByeBye Under Eye voidetta?
    -Tingeling-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Tilasin jenkkiläisestä nettikaupasta Beautylish, ostin CC-voiteen ja irtopuuterin ja olivat yhteensä muistaakseni 77€. Puuteri oli edullisempi eli oisko CC ollut siinä 45€.
      Sitä silmänympäryksille tarkoitettua peittaria en ole kokeillut. Toisaalta ihan kiinnostava tuote, sitä on kehuttu niin paljon. Toisaalta en koe tarvitsevani tämäntyyppistä kun mun silmänaluset eivät mua häiritse!

      Poista
  2. Minä joskus viime vuoden puolella törmäilin tuohon samaiseen videonpätkään ja olen sen jälkeen toisinaan sekoitellut öljyä meikkivoiteeseen. Olen tykännyt! Se mikä myös jäi jäädäkseen ja jonka nykyään teen aina, kun olen käyttänyt nestemäistä meikkivoidetta on samalla videolla (muistaakseni) ollut kikka painella kasvot meikkisienellä ja kasvopaperilla lävitse ennen puuterin levittämistä. Ja vaikka ei puuteroisikaan niin mun mielestä se tekee meikkipohjasta kauniimman näköisen ja parantaa sen kestoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon tehnyt samoin (painellut kasvoja kasvopaperiin meikkivoiteen levityksen jälkeen) jos pinta on ollut makuuni liian kiiltävä. Se taitaa olla vielä Kevyn Aucoinin peruja se niksi :) Nykyään käytän puuteria, tai siis puuterimaista primeriä, meikkivoiteen alla joten meikkivoide levittyy päälle sopivan mattaisena eikä sitä tarvii enää puuteroida. Gossilla oli aiheesta video joskus pari vuotta sitten mutta silloin en innostunut. Vasta kun MUS toi oman puuterimaisen pohjustajan markkinoille, mulle valkeni tämän konstin ihanuus!

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!