27.3.2016

Kuinka kauan meikkisiveltimet kestää?


"Laadukkaat siveltimet kestää pitkään!" Varmaan jokaiselle meikkauksesta kiinnostuneelle ihmiselle tuttu lausahdus. Joskus sillä voi perusteella itselleen hehkutetun ja oh, ehkä aivan liian kalliin meikkisiveltimen hankintaa :D Mutta miten pitkään meikkisiveltimet oikeasti kestää jatkuvaa käyttöä? Pari vuotta? Viisi vuotta? Kymmenen vuotta?





Tämä taitaa olla mun parinsadan kappaleen meikkisivellinkokoelman vanhin sivellin, joka on edelleen jatkuvassa, lähes päivittäisessä käytössä. Haluaako joku arvata, miten vanha sivellin on kyseessä?

Ostin tämän siveltimen Duroyn esittelijältä vuonna 1999. Sivellin on siis palvellut uskollisesti jo 17 vuotta! Muistaakseni se oli mun eka Duroy-sivellin :) Silloin vasta opettelin meikkaamaan.

Mun oldie-Duroy on pehmeää luonnonkarvaa ja sen varsi oli alunperin huurrepintaista, kädessä mukavan karheaa kirkasta "lasimaista" muovia. Varressa ollut logo on ajat sitten hävinnyt ja itse varsi on muuttunut sileäksi vuosien saatossa mutta karvoja tästä ei ole koskaan karissut. Sivellin on säilyttänyt muotonsa ja pehmeytensä. Metalliosaan on tullut pikkunaarmuja ja sen kiilto on ehkä hieman himmennyt mutta mitäs pienistä!


Tämä sivellin on muodoltaan isohko, n. peukalonkynnen kokoinen, litteä ja lapionmallinen. Muotonsa ansiosta sivellin soveltuu hyvin puuterimaisten meikkien levitykseen hallitusti, tarkalle alueelle. Käytän tätä pääosin puuteroimaan luomet kevyesti primerin päälle ennen silmämeikkiä tai kiinnittämään peiteaineet silmän alla kevyellä pyyhkäisyllä irtopuuteria. Joskus olen käyttänyt tätä levittämään luomivärejä, esim. jos halusin koko luomelle pehmeästi yhtä sävyä. Olen myös tehnyt tällä siveltimellä varjostuksia nenän sivuille puuterimaisilla varjostusväreillä.

Mun oldie-sivellin on edelleen hyvässä kunnossa ja täysin työkykyinen. Harmi kun en muista enää, mitä se on aikoinaan maksanut (hei, silloin elettiin vielä markka-aikaa!!!) mutta on taatusti ollut joka pennin arvoinen. Kotimainen meikkisiveltimiä valmistava Duroy ei ole mikään huippukallis tai hankalasti hankittavissa oleva merkki ja minulla on paljon heidän siveltimiä. Tykkään siitä että niitä ei tarvitse metsästää mistään tai tilailla sokkona ulkomailta. Toki mulla on myös paljon muunmerkkisiä siveltimiä (ja lisää tulee hankittua aina välillä, kuinkas muuten). Silti tunnen tiettyä hellyyttä ja erityiskiintymystä tähän mun vanhimpaan siveltimeen :) Kaikesta päätellen mun oldie-Duroy palvelee vielä pitkään. Minusta on mukavaa ajatella että meillä on edessä vielä monta yhteistä vuotta :)

Kuinka vanha on sun vanhin käytössä oleva meikkisivellin?

2 kommenttia:

  1. Mun vanhin... Mä en enää ole varma, onko muistikuvani siveltimen merkistä oikea, koska sivellin on niin vanha ja aikaa sitten varresta kulunut merkinnät pois. Mutta kyseessä on pieni luomivärisivellin, täytynee olla luonnonkarvaa ja puinen, kaiketi lakattu vaaleanruskea varsi. Luulen että se on joskus ostettu Body shopista ja että siinä on ollut Colourings-logo.

    Body shopin siveltimethän on jo pitkään olleet synteettisiä. Voi olla että tuo sivellin on jo parikymmentä vuotta vanha vähintään. Sivellinosa on ihan priimakunnossa. Tosin sitä ei ole ihan koko aikaa käytetty aktiivisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, mä muistan ne vanhat puiset Colourings-siveltimet! Ja sen meikkisarjan, oli litteitä vihreitä meikkipuutereita joihin oli myös täyttönapit erikseen myytävänä! Siitä on aikaa :D

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!