19.4.2016

Uusi MUS Reflex Cover - kun vanha suosikki uudistuu


Make Up Storen valoaheijastava peiteaine Reflex Cover on ollut mun luottotuote silmänalusihon kirkastamiseen jo pitkään. Ostin omani (vaaleimmassa sävyssä Light) syksyllä 2014 enkä oo sen koommin kaivannut muita peiteaineita silmänalusilleni. Tuotteessa on todella hyvä hinta-/laatusuhde.

Reflex Cover on sopivan kevyt, ei korosta tarpeettomasti juonteita eikä tunnu kuivattavalta ohuella silmänalusiholla. Mutta keveys ei ole este tehokkuudelle - tämä aine on kuin peitevoide ja valokynä samassa paketissa! Silmänaluset kirkastuu hetkessä ja ihon kirjavuus tasoittuu. Sama tuubi on ihmeellisesti kestänyt käytössäni jo puolitoista vuotta, sentään käytän tätä ainetta melkein joka päivä!

Mutta kehitys kehittyy, kosmetiikkateollisuudessa tämän huomaa todella selvästi - vanhat tuotteet lopetetaan tai päivitetään uudenlaisiksi nopealla vauhdilla. Nyt on tullut myös suosikkini vuoro uudistua. Uudet Reflex Coverit on lanseerattu ja ovat jo myynnissä Suomessa. Sopivasti mun vanha Reflex Cover-putkiloni, vaikka ei olekaan vielä ihan lopussa, alkaa olla jo pahasti parasta ennen-päiväyksen tuolla puolen. (Tosin aine ei vaikuta mitenkään pilaantuneelta, ei haise kummalle eikä koostumuskaan ole muuttunut.)

Katsastin uudet Reflex Coverit:


Pakkaus on edelleen mustaa muovia mutta kiiltävämpi ja futuristisempi kuin entinen. Muotoilusta tulee mulle jostain syystä mieleen Darth Wader :D
Tuotetta on 7,5ml entisen 10ml sijaan. Sävyjä on edelleen kolme, Light, Medium ja Dark. Tässä yks päivä kun testailin näitä uusia niin huomasin selvästi kaksi asiaa: koostumus on ihan erilainen kuin vanhassa. Vanha oli ohutta, mutta silti voidemaisempaa koostumukseltaan, jotenkin "kosteampaa". Uusi on jotenkin jännän geelimäisen tuntuinen, sellainen tiivis. Sen huomaa swatchistakin, aine ei levity samantien iholle vaan pisara säilyttää muotonsa kunnes sen hieroo ihoon. Olen jo pari kertaa kokeillut uutta koostumusta asiakkaille ja tykkäsin siitä, miten se toimii iholla: ainetta ei tarvitse puuteroida päälle vaan se asettuu ei-rasvaiseksi, ohueksi, valoaheijastavaksi hunnuksi silmänalusiholle.


Toinen uusi juttu liittyy väreihin: mun suureksi henkilökohtaiseksi harmiksi sävyjä on menty säätämään uuteen uskoon ja kas, uusi Light ei oo ollenkaan sama sävy kuin vanha Light! Sävymuutos on huomattavan iso ja valitettavasti se merkitsee sitä, etten pysty käyttämään tätä uutta Light-sävyä omissa meikeissäni. Se on nimittäin hieman tummempi kuin oma ihonsävyni :( Ei tule kirkastusta eikä valoa iholle, vain tunkkaiset ja vähän oudonnäköiset silmänaluset jotka ovat tummemmat kuin muu naama. Ei hyvä!

Kuvassa vanha vaalein sävy (= mun luottosävy) reunimmaisena vasemmalla ja uusi vaalein sen vieressä.

Sama sävyjen rivi häivytettyinä iholle:


Edelleen vasemmalta oikealle vanha Light, uusi Light, uusi Medium ja uusi Dark.

Vanha Light on kylmempi ja roosaan taittuva, erittäin vaalea sävy. Juuri tämä roosa vivahde taikoi silmänalusilleni tarvittavaa kirkastusta. Uusi Light on persikkaiseen taittuva ja tummempi.

Uskoisin että enemmistölle tämä sävymuutos on ilman muuta positiivinen muutos. Jos ihosi on vaalea muttei ihan vitivalkoinen, luulenpa että uusi Light sopii ihonsävyysi vanhaa paremmin, vanha Light saattoi olla monille liian vaalea. Persikkainen vivahde auttaa myös häivyttämään sinisyyttä silmien alla.

Mutta mun pitää hamstrata vanhaa Light-sävyä varastoon! Tai sitten etsiä uutta valoaheijastavaa peiteainetta itselleni. Pelkäänpä ettei tuu olemaan helppoa :( Ärsyttää! Olen niin kyllästynyt aina etsimään niitä tarpeeksi vaaleita meikkivoide- ja peiteainesävyjä. Vastahan mä harmittelin sitäkin, miksei Diorskin Forever ole saatavissa Suomessa vaaleana ja keltapohjaisena sävynä 011, kuten olisin halunnut! Jotenkin luotin siihen, että skandinaavinen brändi tekisi tarpeeksi vaaleita sävyjä. Vai ollaanko me kalpeanaamat niin pieni marginaaliryhmä, että ei kannata?

Reflex Cover on Suomessa n. 27€

4 kommenttia:

  1. Onpas harmi juttu tuo sävyuudistus :( Ihan hyvin tuossa olisi toiminut neljäskin sävy, siis tuollainen tosi vaalea. Osahan saattaa käyttää tosi vaaleita peiteaineita korostamiseenkin!

    Mutta toi koostumus kuulostaa niin jännältä, että pidän tän mielessä seuraavan kerran peiteaineostoksilla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, harmittaa tää :( Itse asiassa tapasin eilen MUSin aluepäällikön ja valitin tuosta sävyuudistuksesta ja siitä, ettei enää löydy tarpeeksi vaaleaa sävyä. Sanoin kans, että tarvitaan uusien Reflex Covereiden joukkoon vielä Ultra Light meille tosivaaleille! Saa nähä, ehkä sellainen vielä joskus tulee :)

      Poista
  2. Kai me sitten marginaaliryhmä ollaan, kun Suomen oman Lumenenkin sävyvalikoimasta puuttuu niitä kaikkein vaaleimpia sävyjä.

    Tuo MUS:n tuote ei ole mulle tuttu. Näyttää kyllä tosi vaalealta tuo vanha sävy. Ja kuulostaa tuotteena tosi hyvältä. Olen missannut tuon ja nyt tietty se on uudistettu... Voihan se tosiaan silti olla hyvä, paitsi tuo vaalean sävyn puuttuminen.

    En itse ole varma haluanko välttämättä kovin paljoa valoa heijastavuutta omalle silmänalusiholleni plus että tarvitsen sinivioletin peittoon luultavasti hiukan vastaväriä neutraloimaan sitä, mutta en ole vielä ihan parasta tuotetta löytänyt. Sitten on se, että useimpia tuotteita ei kannata mun laittaa koko silmänalusille, koska ikä. Keskityn lähinnä tummimman alueen peittoon, joskus laitan kahta päällekkäin eli neutraloin ja (vaaleampaa) peitevoidetta päälle, jota häivyttelen vähän laajemmalle, mutta ei oikein koskaan ihan koko silmänalusille. Se vaan vanhentaa, kun niin loistavia tuotteita ei ole vielä tullut vastaan, että toisin olisi. Eli sitten mun sy-iholle jää kyllä vielä kirjavuutta usein :(

    Tsekkasin tuossa noita mun peiteaineita. Mielikuvissani ne olisivat olleet vaaleampia... Vaaleimmat noista on heräteostos Mschicin Mineral undereye brightener ja Bobbi Brownin corrector sävyssä porcelain peach. Erilaisia tuotteita, Mschic on valokynä ja nimenomaan pinkkisävyinen ja valoaheijastava. Se on ollut mulle vähän outo, täytyy ottaa kokeiluun uudestaan. Heijastaa valoa, mutta jätti mun silmänaluset kirjaviksi..?! BB on sitten voidemainen 'kakku' eli ei varmaan sitä mitä sinä haet, mikäli oikein ymmärsin, mutta Bobbilla on kyllä todella vaaleita sävyjä ja pari nestemäisempää tuotetta ja olen tykännyt kaikesta mitä olen BB:lta ostanut. Paitsi että tämä corrector on jäänyt vähälle käytölle, koska mulle luontevampia on nestemäisemmät tuotteet ja yleensä asettuvat mun iholle paremmin. Ja että ostin ehkä (?) kuitenkin liian vaalean sävyn, kun tarkoitus oli ostaa sellainen, joka neutraloisi tuon siniviolettisuuden ja voi olla että se vaatisi vähän tummemman tuotteen. Toki Bobbi Brownin tiskillä ollaan asiasta eri mieltä ja olisi myyty mulle vielä pinkki versio vaaleimmasta correctorin sävystä, mitä en kokenut oikeaksi, mutta se on jo toinen stoori.

    Meinasin mainostaa Helena Rubinsteinin magic concealerin 01 -sävyä, koska se oli mun mielestä tosi vaalea, mutta nyt kun kaivoin sen esille, ei näyttäisi vetävän vertoja tuolle MUS:n vanhalle vaaleimmalle ja HR on sävynä ehkä neutraali vaalea beige. (HR oli joskus silloin aika hyvä, mutta se on jo mennyt vanhaksi, pidän sitä vain sävyvertailun takia) Mulla on vielä avaamatta Shiseidon sheer eye zone corrector ja muistikuvani swatchailusta sanoo että se on tosi vaalea, ostin sävyn 101 joulualesta. Sen pitäisi olla valoaheijastava, mutta pohjasävystä ei muistini tarkasti kerro. Ja sitten vielä ihan äskettäin alesta ostettu Lorkun true match valokynä, joka on todella vaalea keltapohjainen.. :D

    Eli tällaista tää on... Etsi etsi, kunnes löydät sen, ja sitten... Etsi taas ;) Hyvät neuvot tervetulleita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lumenen valokynä nyt on aina ollut mulle liian tumma. Kieltämättä vähän selkäänpuukottamisen makua kun skandinaavisetkaan meikkimerkit ei tee tarpeeksi vaaleita sävyjä :( MUSin valikoimaan kuuluu tumman suklaan sävyisiä meikki- ja peitevoiteita, joista osa on jopa liian tummia mun tummaihoisille kavereille. Mutta tarpeeksi vaaleaa ei enää ole :(

      Mun pitäis varmaan haravoida esim. aasialaisten meikkimerkkien valikoimaa, niillä saattaa olla hyviä vaaleita. Aasialaisilla on vielä voimakkaana vaalean ihon kultti plus painopiste on hoitavuudessa eli saattaa löytyä hyviä silmänalusvaalentajia :)

      Olen käyttänyt tuota Reflex Coveria joskus myös korostusvärinä poskipäille yms, se näyttää tosi luonnolliselta. Mun silmänaluset eivät ole pahasti tummat mutta jos tummuutta on paljon, valovoiteen alle voi tosiaankin laittaa ensin sinisen tai violetin neutraloijaa. Valovoide kun ei yleensä yksin riitä jos iholla on tummuutta, silmänaluset tosiaankin saattaa jäädä kirjaviksi sen valoaheijastavan kerroksen alla. Mitään paksua kerrosta ei silmänalusille kuitenkaan saisi laittaa eikä mielellän valoaheijastavaa ainetta silmäpussien päälle, jos niitä on. Varsinainen miinakenttä tämä silmänalusihon peittäminen! :D

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!