29.5.2016

Punapään kulmakarvat. Näin meikkaan mun kulmat.


Reilu viikko punapäänä takana! Tosi jännää, miten omalta tämä väri tuntuu :) Olen saanut väristä paljon palautetta ja välllä kommentteja - kehuja! - on tullut ihan ventovierailtakin ihmisiltä! Mukavaa :)



Punainen tukka merkitsee sitä, että vanhoille kulmakarvameikeille ei ole juuri nyt käyttöä. Esim. kestosuosikkini Anastasia Dipbrow Pomade Taupe on nyt aivan väärän värinen, kylmä ja liian harmaa. MUS Premium Tri Brow Blonde on sekin liian viileä ja ruskea.
Onneksi muistin, että mulla on pari kertaa kokeiltu MUS Bronzing Powder Leopard meikkikätkössä lojumassa! Kyseessä on tämän kevään ja kesän limited edition jonka olen saanut joululahjaksi mutta en pysty käyttämään aurinkopuuterina todellakaan, sen verran oranssi ja tumma se mulle on. (Luomivärinä olen käyttänyt pari kertaa.)


Mutta kas, Leopard on tällä hetkellä mulle lähes täydellinen kulmakarvaväri! Aurinkopuuterissa on vaalealla pohjalla tummempia leopardipilkkuja ja juuri se tummempi väri on sitä mitä käytän nyt kulmien piirtämiseen.

Levitykseen  - sekä puuterimaisten että voidemaisten kulmavärien levitykseen - suosikkini on Zoeva 322 viistottu kulmakarvasivellin. Se on mulle ihan täydellisen muotoinen ja kokokin just sopiva! Sivellin kuuluu Rose Golden-sivellinsettiin ja mulla on niitä 2, kulmakarvasiveltimiäkin on siis 2 samanlaista. Pitäisi tilata lisää!

Kun viimeksi blondasin tyvikasvun pois ennen värimuutosta, vaalensin samalla myös kulmakarvoja. Alunperin oli tarkoitus vetää tukka viileän vaaleaksi ja ajattelin että blondit kulmat olisi hyvä lisäys lookkiin.

Suunitelmiin tuli muutos, tukan värjäsinkin kuparinpunaiseksi. Silti olen iloinen että kulmat ovat nyt vaaleat. Mun omanväriset, harmahtavan vaaleanruskeat "perunankuorenväriset" kulmakarvat eivät sovi ollenkaan tähän tukanväriin. Heti paljastuu feikki punapää :D

Blondattuja kulmakarvoja on myös helpompi muokata meikillä haluttuun sävyyn.

Jos ei ole tarkoitus hifistellä mitään ihmeempiä, yleensä aloitan kulmieni piirtämisen vetämällä kaksi viivaa: kulmien alareunaa pitkin alkupäästä (nenän vierestä) kulman taittopisteeseen asti ja kulmien yläreunaa pitkin kulman korkeimmasta kohdasta kohti loppupistettä.


Sitten vain harjaan kulmiin lisää väriä, alkupästä puoleenväliin asi harjaan kulmia alhalta ylöspäin ja viistosti ulospäin ja puolestavälistä ulkopisteeseen asti alas- ja ulospäin. Puuterimaisella kulmavärillä (ja nyt myös aurinkopuuterilla) tulee sopivan pehmeä jälki.




Mun kulmakarvat ovat lähtökohtaisesti epäsymmetriset, kuten lähes kaikilla ihmisillä. En ota siitä paineita. Ovathan mun kasvojen puolikkaatkin keskenään erilaiset, epäsymmetriset. Kunhan kulmat näyttää suunnilleen kuuluvan molemmat samaan nassuun, olen tyytyväinen!



Mikä on sun lempparimeikkituote kulmakarvoille? Oletko koskaan joutunut kokeilemaan jotain epäsovinnaista meikkituotetta kulmakarvojen maalaamiseen?


4 kommenttia:

  1. Jälleen aivan ihana meikki. :)
    Itse käytin jossain vaiheessa tummaa ruskeaa yhdistettynä tummaan turkoosiin/petrooliin kulmilla, koska en halunnut mitään punertavuutta. Toimi oikein kivasti, eikä kulmissa näkynyt mitään vihertävää. Nyt ongelmana olisi löytää keskitumma todella harmahtava ruskea. Omat kulmakarvani ovat mustat, joten melkein kaikki sävyt näyttävät paljon tummemmilta kulmissa.

    Sulla on todella nätin malliset kulmat. :) Itsekin kamppailen vähän epäsymmetristen kasvojen kanssa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista :)

      Kun olin ihan blondi, joskus vuosia sitten, käytin välillä vaaleaa mattaa khakinvihertävää luomiväriä kulmiin. Se pieni viherrys ei näkynyt lopputuloksessa mutta kulmat olivat just hyvän väriset. Usein blondeille tarkoitetut kulmakarvameikit ovat liian punertavia.

      Oletko kokeillut Bohon kulmakynää 303? Ei ole kovin tumma ja sävyssä on harmautta kivasti. Tykkäsin siitä kun mulla oli tummempi ja viileämpi tukka.

      Poista
    2. Täytyy etsiä tuo kynä käsiini. :) Ja kiitos muuten tuosta vinkistä, jolla aloitat kulmien meikkaamisen. On helpottanut ihan huimasti viime aikoina omaa meikkaamista.

      Poista
    3. Onpa kivaa että tästä on ollut apua :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!