30.5.2016

Sunnuntai, silkkihuivi ja päivän kimaltava värikäs meikki


Sunnuntai oli ihana, rela päivä! Aurinko paistoi, fiilis oli mitä kesäisin. Alkava kesäloma myös nosti tunnelmaa! Kaivoin kaapista kesäsiä vaatteita päälle ja meikistäkin tuli värikäs ja iloinen :)


Rakastan silkkihuiveja. sellaisia perinteisiä, neliskulmaisia ja kuvioituja, joista saa taittelemalla kolmionmuotoisen kaulahuivin. Silloin kun asuin Oulussa, kotini lähellä oli sellainen mainio second hand-kauppa, siellä myytiin usein uudenveroisia Marja Kurki -silkkihuiveja. Ostin muutaman :) Nyt mulla on pieni kokoelma erilaisia huiveja ja kaivan ne aina kevään kunnolla tultua esille.

Huivin merkillä ei oikeastaan ole varsinaisesti mulle mitään merkitystä mutta olen huomannut, että kas, Kurki teki ne mun kokoelman kauneimmat ja laadukkaimmat. Ne on mukavan rosoista silkkiä joka pitää solmut paikoillaan (liukas polyester taas on hankala solmia!) ja kauniisti viimeistelty, kestävät mainiosti aikaa ja käyttöä.


Meikissä inspiroiduin vahvasti tästä mun lempparihuivista, Marja Kurki, taitaa olla 80- tai 90-luvun alun tuotantoa. Huivissa on mahtavat kirkkaat värit: keltaista, syvänsinistä, taivaansinistä ja valkoista sekä ajaton geometrinen kuvio.

Käytin luomivärejä Sleekin paletista i-Divine Ultra Mattes V1 Brights: kirkkaankeltainen Bamm! silmän sisäkulmassa, kirkas sininen Bolt ulkokulmassa ja luomivaossa sekä vaaleansininen Chill häivytyksissä.

Valea Pow! on kulmaluulla.


Mattaisten luomivärien vastapainoksi levitin liikkuvalle luomelle ja alaluomelle glitteriä. Itse asiassa kahta eri glitteriä! Limenvihreää MUS Glitter Galaxy ja vaaleaa ruusukullan sävyistä H&M Glitter Dust Catherine Wheel. H&M Glitter Dust on hienojakoisempi ja luomella huomattavasti hopeisemman, viileämmän sävyinen mitä mä luulin, mutta tosi sievä!


Rajauksiin käytin kolmea kynää. Yläluomen rajauksena Yves Rocher 08 Bleu Volubilis, sisärajauksena ja ulkokulman "hännän" värinä Yves Rocher 04 Prune Pivoine ja alaluomella MUS Wave.


Meikistä sen verran vielä, että ekaa kertaa ikinä sain Chanelin meikkivoiteen Les Beiges Healthy Glow toimimaan mun iholla! Ostin sen huhtikuussa ja olin jo melkein valmis heittämään purkin roskiin, sen verran ikävästi se korosti huokosia ja oli hankala levittää. Nyt kokeilin levittää sen Lumenen CC Blur-pohjustusvoiteen päälle kostealla Beautyblenderillä ja oho, sehän tomi!

Poskipunana on kahta Chanelin sävyä: lämmintä persikkaista Malice ja päällä, posken korkeimmalla kohdalla pinkki Ultra Rose.
  
Oli myös pakko kokeilla mun uusia korviksia, ne tuntuivat sopivan niin hyvin kokonaisuuteen sävyjen puolesta.




Korvikset on nekin H&M. Olin pari päivää Tampereella ja ehdin notkua kaupoissa itsekseni joten ostin paljon kaikenlaista kivaa krääsää :D Tampereen reissusta haluaisin tehdä oman postauksen kunhan saan kuvat siirrettyä koneelle.


Meikistä tuli ehkä hieman överi mutta rakastin sen värejä ja kimallusta! Kesä on tullut!

2 kommenttia:

  1. Upea silmämeikki! Ei voi muuta sanoa kuin että wau!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sehän on oikeesti tosi simppeli meikki mutta kirkkaat vastavärit ja kimallus tekee siitä näyttävän :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!