13.6.2016

Artdeco Long Lasting Liquid Eyeliner, meikkikuvia, hammashuoltoa ja ihonhoitoremonttisuunnitelmia


Rasvoittava silmäluomen iho ja raskas luomi - siinä on rajauksille haastetta! Ihan kaikki rajaustuotteet eivät urakasta selviydy.

Raskas luomi saa aikaan sen, että rajausviiva saattaa ottaa kiinni yläluomeen, mulla tätä tapahtuu erityisesti oikean silmän ulkokulman kohdalla. Ja kun luomen iho on rasvoittuva, rajaukset (ja luomivärit) saattaa liukua päivän mittaan paikoiltaan ja suttantua. Tähän toki auttaa kunnollinen pohjustus, tällä hetkellä mun suosikki on Elisabeth Arden Eye-Fix Primer. Mutta pohjustajasta huolimatta toiset viivat pysyy paremmin, toiset huonommin. Yksi niistä paremmin selviytyvistä rajausväreistä mulla on Artdeco Long Lasting Liquid Eyeliner, siitä sävy 01 eli musta.


Tämä on tussimainen eyeliner jossa on tosi tarkka, terävä ja jämäkkä kärki. Väri ei oo mustanmusta, muilta merkeiltä löytyy mustempaakin, mutta silti tarpeeksi tumma. Ja rajaukset pysyy hyvin, vaikka täysin vedenkestävä tämä tussi ei ole.

Mulla tämä pysyy useimmiten siistinä koko päivän, joskus jos on ollut erityisen hikinen päivä, saattaa vähän kulahtaa ulkokulmasta siitä kohdasta, missä luomi muodostaa sellaisen taitoksen tai poimun (jos sulla on raskas luomi ja teet siipimäisiä rajauksia, ymmärrät varmaan, mistä on kyse) mutta muuten pysyy varsin hyvin.


Ostin omani Tallinnasta ja siellä se maksoi muistaakseni n.13€ tai sinnepäin. Veikkaisin etä Suomessa n. parikymppiä ehkä? Tallinnassa Artdeco on hyvin saatavilla, mm. Kaubamaja myy tätä sarjaa. Suomessa tietääkseni vain hoitolat ja/tai yksittäiset kempparit? Korjatkaa jos olen väärässä! Minusta tämä sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta ja laadukkaan oloiselta, pitäisi ehkä tutustua lisää!


Tässä meikissä yläluomella juurikin tämä Artdecon tussi.
Alaluomen rajasin MUSin kynällä Emerald. Minusta se ei väriltään muistuta ollenkaan smaragdia, nimestään huolimatta! Tämä on enemmänkin sellainen murrettu, tumma, vähän sammaleenvihreään vivahtava sävy. Sellainen metsäinen. Tykkään siitä miten vihreä yhdistyy lähikuvissa oranssiin tukkaan :)


Kaivoin pitkähkön tauon jälkeen esiin yhden talvella ostamistani luomiväripaleteista. Jostain syystä Zoeva Cool Spectrum on ollut viime aikoina vähällä käytöllä. Periaatteessa tykkään paletista mutta jostain syystä siitä ei tuu sellaista "oioi, ihanaa, TÄLLÄ MÄ MEIKKAAN TÄNÄÄN!!!" -fiilistä. En osaa sanoa miksi. Koska tänään ihan tahallani meikkasin tällä - kaikki 5 luomiväriä tästä samasta paletista - ja tykkäsin ihan kaikista sävyistä mitä käytin ja lopputuloksesta myös. Hmm...

Meikissä on mattavalkoista CL130 kulmaluulla ja sisäkulmassa. Tää on paletin heikoin lenkki, aika läpikuultava ja kevyesti pigmentoitu.

Varjostussävyinä matta ruskea CL040 ja matta taupe CL010 (ulkokulmassa).

Liikkuvalla luomella keskellä jännä viileä, hiukan vihertävä kulta CL100 (taitaa olla mun suosikki tässä paletissa) ja ulkokulmassa hohtava viileä ruskeahko sävy CL110 (toinen suosikki). Nämä hohtavat sävyt painelin luomelle MUS Mixing Liquid-litkuun kastetuilla siveltimillä, tämä on mulle ainoa konsti varmistaa, että hohtava luomiväri pysyy varmasti liikkuvalla luomella eikä siirry pikkuhiljaa yläluomelle.


Tykkäsin tästä meikistä :)
Muutenkin oli mukava päivä! Mm. kävin hammaslääkärissä! Oikeesti, tykkään hammaslääkärikäyneistä tosi paljon, oon aina tykännyt. Jotenkin siitä tulee sellainen olo että jess, olen tehnyt jotain hyvää terveyteni eteen :) Ja myös siksi että olen turhamainen. Olen jokseenkin koukussa "10 years younger"-tyyppisiin telkkariohjelmiin joissa aina - aina!!! - tehdään jakson muuttujalle jonkinlaista hammasremonttia. Uskomatonta, miten paljon kauniit hampaat vaikuttaa ulkonäköön. Nyt seuraan ohjelman venäläistä versiota jossa muuttuja laitetaan ihan kunnon remonttiin: kasvojenkohotuksia plastikkakirurgilla ja botoxia ja kaikki mahdollinen, viikon sijaan muuttumisprosessi kestää pari kuukautta mutta tuloksetkin ovat aika huikeita! Ohjelmasta huomaa, miten retuperällä hampaat monilla on. Kerran muuttujalla, suunnilleen mun ikäisellä naisella, ei ollut suussa yhtäkään omaa tervettä hammasta, muutama mätä juuri vain! Horror! Ja sellaisia on melkein joka jaksossa. Nämä muuttujat saa ohjelman puolesta ihan huikeat hammasimplantit, itkevät onnesta kun näkevät hampaansa peilistä. Ohjelman hammaslääkärin mukaan tuollaisen hammasremontin hinnalla saa kolmion Moskovan keskustasta. Miettikääpä sitä. Ei niillä ihmisillä ois ikinä ollut varaa moiseen.

Jotenkin tuon jakson jälkeen olen taas käyttänyt ahkerasti hammaslankaa ja tänään sitten kävin suuhygienistin luona poistattamassa hammaskiveä ja tehoputsauksessa. Ja varasin ajan hampaiden valkaisuun, jaiks! Mulle eka kerta ja jännittää tosi paljon! Erityisesti pelkään mahdollista vihlontaa :(


Muita päivän kohokohtia: uusin Allure kolahti postiluukusta! Tämä on ainoa paperinen lehti mitä enää luen - yleensä rituaalinomaisesti kahvikupposen kera ja omassa rauhassa :)

Päätin myös uudistaa ihonhoitorutiinejani ja ostaa jo vihdoin ja viimein japanilaisia V10Plus-seerumeita, joita olen silmäillyt jo pitkään. Tein sellaisen seerumitestinkin (v10plus-seerumitesti)! Tosin lähiapteekissani ei ollut kaikkia seerumeita, ostin sitten 10ml putelin C-vitamiiniseerumia ja sain näytteet Kollageeniseerumista ja Pycnogenol-seerumista. Illalla kokeilen, jännittävää!

Ja tänään saapui postissa mun ihan ensimmäinen ajokortti! Hurraa! Ei se helppoa ollut, jännitin inssiajoa ihan hirveästi, mutta tulihan se kuitenkin :)

Mikä on sinun suosikkieyeliner? Onko kokemuksia hampaiden valkaisusta? Entä V10Plus-seerumeista?

6 kommenttia:

  1. Mulla on raskaat luomet ja huono eyeliner suttaa yläluomeen viirut. Ainut mikä on pysynyt niin Lumenen Blueberry eyeliner. Ei ole mikään vedenkestävä mutta pysyy, on halpa ja löytyy ihan kaupasta. Sitä olen käyttänyt vuosia eikä ole ollut tarvetta etsiä vastaavaa :)
    Ihana meikki, vihreä on niin ihana punertavien hiusten kanssa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä löysin nyt vihreät ihan uudella innolla tän tukan myötä!

      Mun pitäis ostaa tuo Lumenen eyeliner kokeeksi! Kiitti vinkistä :) En millään muista, oonko kokeillut sitä vai en - periaatteessa tuntuu niin tutulta mutta ei mitään muistikuvia, että mitä mieltä olin siitä :D Jos olen käyttänyt sitä aiemmin niin siitä on joka tapauksessa jo vuosia!

      Poista
  2. Tehokas yhdistelmä oranssi ja vihreä :) Oransseja hiuksia mulla ei ole ikinä ollut, mutta oranssi on muuten yksi mun lempiväreistä, jota käytän asusteissa useinkin. Ja vihreä on myös, joten mut ihan hyvin voi nähdä oranssi-vihreä-yhdistelmissä ;)

    Artdecoa mulla on kokoelma luomivärejä, jonka hamstrasin viime vuoden puolella hoitolan loppuunmyynnistä -70% kun vaihtoivat sarjaa. Täytyy vaan sanoa, että mä en ole niitä paljon käyttänyt, joten en pysty syväluotaavaa analyysiä kertomaan. Ne tarttis saada kivempaan rasiaan, josta niitä on helpompi käyttää, kun ne on pieniä irtonappeja mutta sen verran korkeita, että ei mahdu mun Inglot-paletteihin. Otankin asiakseni tehdä tänään niillä meikin. Tietääkseni vain hoitoloissa ja ainakin yhdessä nettikaupassa on myyty Artdecoa Suomessa.

    Miten nuo MUS-kynät pysyy sisärajauksena, vai olenko jo mahtanut kysyä..? Ja onko niitä useammanlaisia, mikä olis paras sisärajaukseen. Haen kirkkaita vaaleahkoja värejä alasisärajaukseen :)

    Miltä kanavalta tuo venäläinen versio tulee? Mä katson nykyään sen verran vähän tv:ta että kaikki tahtoo mennä ohi, viimeksi huomasin että Isänmaan puolesta viideskin kausi oli viimeisessä jaksossa menossa, ennenkuin tajusin, että se pyörii taas. No, en ole katsonut kyllä neloskauttakaan, joka meni ohi samalla tavalla. Täytyy hakea boksi jossain vaiheessa.

    Joo en ole käynyt hamapaidenvalkaisussa, kun pupu asustaa pöksyissä. Kerro sitten kokemukset juurtajaksain! Harkinnassa se on ollut jo pari vuotta. Mä olen ollut vastikään elämäni toisessa oikaisuhoidossa (ekaa ei hoidettu kunnolla) ja sen kunniaksi ajattelin valkaisuttaa vielä, kun olen aina haaveillut tasaisesta valkoisesta hammasrivistä. No, kuka ei. Mutta se hammashoitaja/hygienisti oli liian realistinen, kun se selitti sitä. Joten se sai mut lykkäämään sitä. Ai että valkaistaan, muttei sitten kuitenkaan voida taata lopputulosta, vaikka otetaan rahat. No, kyllä minä sen tiedän että näin sen täytyy liiketaloudessa olla mutta silti - hän onnistui esittämään asian sillä tavalla ettei se kannustanut toimenpiteeseen.

    Ai niin. Suosikkieyelineria mulla ei varsinaisesti ole. Mä käytän tällä hetkellä Essencen long lasting -kynää sillä tavalla, että otan siitä pienellä siveltimellä ja väritän sillä yläripsien juuret, mikäs sen nimi on, ehkä tightlining, mutta näitä termejä käytetään vähän miten vaan tuolla netissä, joten en tiedä varmaksi. Hakusessa olis mahdollisimman silmäystävällinen ja nopea keino tämän rajauksen tekemiseen :)

    Onnea ajokortista!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Ihana perusteellinen vastaus :) Arvostan!

      Artdecoa myytiin yhdessä yksityisessä kempparissa mun kodin lähellä kun asuin vielä Helsingissä. Mutta jostain syystä en koskaan ostanut sieltä mitään ja nyt harmittaa! Artdecolla oli muutama vuosi sitten kokoelma yhteistyössä Dita Von Teesen kanssa, haikailen vieläkin sen perään :)

      MUSin kynien suhteen minusta tuntuu että pysyvyys hieman riippuu sävystä! Ainakin tuo Emerald ei pysy ihan niin hyvin kuin sininen Wave sisärajauksissa mulla. Ja osa kynistä sisältää kimalletta (metallic-laatu) ja niissä lukee että ei sisärajauksiin. Noh, olen silti joskus laittanut itselleni eikä mitään ole tapahtunut :D

      Se venäläinen "10 years younger" eli "На 10 лет моложе" on venäläisen Pervyi Kanal -kanavan ohjelma. Mä pystyn sitä katsomaan netin kautta mutta mitään tekstityksiä ei oo. Mutta ne muutokset on usein aivan huikeita!!! Yksikin nainen arvioitiin alussa lähes kuusikymppiseksi ja rempan jälkeen ohikulkijat luuli että on max kolmekymppinen tai allekin! Hän oli kyllä tosi kaunis alunperinkin mutta elämän kolhut toki näkyi alussa kasvoissa.

      Mä kävin tänään valkaisussa!!! Jännitti ja pelkäsin vihlontaa mutta nyt on pari tuntia mennyt toimenpiteestä ja toistaiseksi kaikki hyvin! Ihan turhaan pelkäsin :) Otin kuvia ennen ja jälkeen ja toimenpiteen aikana, teen siitä postauksen ASAP!

      Poista
    2. Tässä vielä linkki venäläiseen ohjelmaan: http://www.1tv.ru/shows/na-10-let-molozhe

      Ja iso kiitos onnitteluista! Nyt alkoi autoilun kotiharjoitukset :)

      Poista
  3. :) Joo, aika harvoin kommentoin lukemissani blogeissa, mutta jos jotain kommentoin, niin pitkäksi ne monesti venähtää :D Usein ei vain ehdi kuin lukaista.

    Mulla taitaa olla niissä luomiväreissä Dita Von Teesen musta ;)

    Ok, eihän eri sävyt välttämättä meikkituotteissa tosiaan toimi aina samalla tavalla... Eikä toisella ihmisellä jos toisella toimii. Täytyy vaan kokeilla jos sopiva sävy sattuu houkuttelemaan!

    Heh, kävin katsomassa tuota 10 let molozhea. Samat elkeet on kuin amerikkalaisessa, mutta tunnelma kuitenkin vähän erilainen. Tuo jakso mihin linkki vei, niin siinä lopussa muutoksen kohde toi tiimille lahjaksi itsetehdyt matot ja sitten laulettiin - se oli ainakin erilaista. Olis tietysti ollut mielenkiintoista ymmärtää mitä puhuttiin, varsinkin tuolla hammaslääkärillä. Oletan, että olet venäjäntaitoinen?

    Kiitos niistä valkaisupostauksista! olen käynyt lukemassa, vaikka en ole kommentoinut :) En ole vielä ainakaan varannut aikaa itselle... Katsotaan sitten kesän jälkeen, ehkä.

    VastaaPoista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!