15.7.2016

Vuosipäivä. Shoppailua, herkuttelua ja kauniita maisemia


Noin viikko sitten meillä oli ensimmäinen hääpäivän vuosipäivä :)

Sen kunniaksi Herra Savo vei minut syömään meidän lempparipaikkaan - samaan missä juhlittiin tasan vuosi sitten. Puijon Torniravintolan ruokalista oli nyt erilainen kuin silloin, mikä on toki hyvä asia - ihanaa maistella taas uudenlaisia herkkuja. Aina kun ollaan käyty siellä, ruoka on ollut todella hyvää - ja näitä maisemia voisin tuijottaa loputtomiin!

Edellisenä päivänä kävimme tuulettumassa ja shoppailupyrähdyksellä Jyväskylässä. Siellä sain mieheltäni suloisen etukäteisvuosipäivälahjan kun pyörähdimme parissa alusvaateliikkeessä ja valitsin lopulta kolme tosi kivaa alusvaatesettiä itselleni. Herra Savo auttoi hyvin mielellään valinnoissa ja toimi makutuomarina :)

Tämä mustapunainen Change Lingerie-setti on mun lemppari. Istuu tosi hyvin ja tuntuu mukavalta päällä. Ja tuo kirjailtu pitsi on niin sievä!

Ja sitten löysin aivan ihanan mekon! Ril's, ihanan naisellinen, vähän 50-luvun tyylinen, erittäin kesäinen, täydellinen polvet peittävä pituus - ihan mun unelmien mekko! Ja alessa, -40%. Mun kokoa oli vain 1 kappale ja kun vedin sen päälle, tanssin sovituskopissa pienet ilontanssit! Ja sitten tanssin sen kanssa sovituskopista kassalle :)

Mekon kukkakuosi on minusta niin kaunis!

Alunperin mun piti laittaa vuosipäiväillalliselle eri mekko mutta ihastuin tuohon kukalliseen niin paljon että valitsin sen.

  
Mekon kukkakuosista mulle tulee mieleen Dolce &  Gabbanan rönsyilevä supernaisellinen tyyli joten meikissä halusin leikkiä ikonista sisilialaista femme fatalea - erittäin kalvakkaa sellaista, myönnän :D
(Femme fatalea minusta ei saa tekemälläkään kun en osaa poseerata sillai kohtalokkaan näköisenä, mua alkaa heti naurattaa. Höh.)

Jos puhutaan perinteisestä supernaisellisesta meikistä, mulla tulee aina mieleen punaiset huulet (tietenkin!) ja kissamaiset rajaukset.

Meikin tein mun uudella Viseart-luomiväripaletilla 01 Neutral Matte. Pehmeät mattasävyt antavat kevyttä taustatukea rajauksille. Yläluomen rajausvärinä superkestävä MUFE Aqua Liner Black.

(Ihan törkeän hyvä luomiväripaletti muuten! Olen kuvannut jo swatchit ja yritän saada postauksen kasaan piakkoin.)





Seuraavaksi tulee paljon ruokakuvia!
Olen juuri sellainen ärsyttävä tyyppi joka kuvaa anoksensa :D Mutta kun annos näyttää pieneltä taideteokselta, tottakai sen haluaa kännykkäänsä ikuistaa! 

Paahdettua peuranfileetä ja savuahvenmajoneesia, poronkieltä ja katajaa:
 

Järvikuhaa ja nokkosikastiketta. Tarjoilija näytti ikkunasta paikan, mistä kuha tulee :) Ihan tuosta läheltä.


Herra Savon jälkkäri oli hupaisa herkku lasipurkissa: tyrniposset, valkosuklaakreemiä, mesiangervoa. Hirmuisen söötti jälkiruoka!
 


Mun jälkiruoka oli perinteisempi mansikka-sitruunatorttu:


Ehkäpä kaunein näkemäni mansikkatorttu pitkään aikaan :) Ja niin sieviä kukkasia!
Ruoka oli taas jälleen kerran niin älyttömän hyvää! Lisäksi meidän tarjoilija oli jotenkin tosi lempeän ja ystävällisen oloinen. 5/5!


Mutta tärkeintä ja parasta oli tietenkin seura <3


Eikä passaa unohtaa tätä ympäristöä! Kiipesimme aterian jälkeen näköalatasanteelle katselemaan maisemia. Kesäinen Kuopio on niin kaunis!
Olen täällä onnellinen :)

 

8 kommenttia:

  1. Ihana juttu, onnea! Asusi on todella tyylikäs ja korkeiden korkojen ystävänä ihailen erityisesti noita sandaalejasi. Upeat!

    https://zazaspetals.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos SariBP :)
      Itsekin rakastan kenkiä, korkokenkiä erityisesti. Nämä korkkarit ovat mieheni valinta, hänen mieliksi laitoin. Ja vaikka niissä on korkoa, lesti on tosi hyvä eikä niissä jalat väsy. Kuka nyt haluaisi jalkakipuisena hapannaamana juhlia :D

      Poista
  2. Wau miten tyylikäs leidi :) ihanan mekon löysit! Näin Kuopiolaisena pitäisi varmaan joskus tuolla tornissa käydä, huikeat näkymäthän sieltä on. Joskus penskana vaan käynyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Sitä mekkoa ei voinut olla ostamatta, ihan "minun"!
      Suosittelen Puijontornia lämpimästi! Mä aina raahaan sinne kavereita ja tuttuja jotka ovat jostain muualta tulleet kyläilemään, maisemia ihailemaan. Ja ravintolassa on myös aika houkutteleva lounaslista, jos päiväsaikaan haluaa piipahtaa ;) Hurmaavia herkkuja edullisempaan lounashintaan. Herra Savo on itsekin hirmu hyvä kokki niin on aika kranttu ravintolaruokien suhteen mutta Torniravintolasta hänkin tykkää :)

      Poista
  3. Minä rrrakastan kokkareita! Olen mieltynyt Guessin kenkiin. Niitä minulla on useita. Lesti istuu kuin nakutettu.
    Olen miettinyt, että vaihtaisin hiusten väriä vähän räväkämmäksi. Mietin vaan onko kovinkin työlästä kotikonstein pitää väri hyvännäköisenä? Jotain hiusjuttujasi olenkin lukenut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos lesti on hyvä, korkeakin korko on mukava jalassa! Useinhan ihmiset luulee, että korkkarit ovat automaattisesti epmukavat. Syynä kai se ettei sitä "omaa" lestiä ole löytynyt.

      Mulla taas on rakkaus Clarksin kenkiin, ne sopii aina jalkaan tosi hyvin. Harmi vaan että tekevät enimmäkseen "järkeviä kenkiä" ja harvemmin mitään näyttäviä korkkareita.

      Värin ylläpitäminen kotikonstein ei minusta kovin vaikeaa ole. Tämä mun punainen on oikukkaimmasta päästä, punaisen sävyt haalistuu kaikista hiusväreistä nopeimpaan tahtiin. Mutta sävyttävä naamio pari kertaa viikossa pitää tukan hyvännäköisenä. Ja jos väri ois jokin muu kuin tämä kirkas kuparinpunainen, riittäisi varmaan sävyttävä naamio kerran viikossa. Ja nehän samalla myös hoitaa hiuksia eli periaatteessa vaikka tukassani olisi edelleen oma luonnollinen väri, yhtä usein olisin joutunut käyttämään tavallista (=ei sävyttävää) kosteuttavaa hiusnaamiotakin. Mulla on luonnonkihara, kuivahko hius joten naamio kerran viikossa on melkeinpä pakollinen.

      Poista
  4. Vuosipäiväonnittelut!.. :) Ihanat arskalasit :D

    "Ihan törkeän hyvä luomiväripaletti muuten! "...-> Oih.... Voih. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)

      Mä yritän olla nopeampi sen paletin kanssa :D

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!