24.9.2016

it Cosmetics Bye Bye Pores Poreless Finish HD Micro-Powder


Tämä purkki on pyörinyt meikkipöydälläni tammikuusta lähtien. Miksi en kirjoittanut siitä aiemmin? En itsekään tiedä. Mutta nyt korjaan virheeni ja naputtelen tämän:

it Cosmetics Bye Bye Pores Poreless Finish HD Micro-Powder With Hydro-Collagen, Silk and Vitamins K, A, C & E on ihan paras irtopuuteri, mitä olen käyttänyt! Paras.





Kun luin nimen "Bye bye pores", olin myyty. T-alueen laajentuneet ihohuokoset ovat mun suurin tyytymättömyysaihe, mitä ihoon tulee joten olen aina kiinnostunut kokeilemaan tuotteita jotka lupaavat fiksata tämän ongelman.
 

Tilasin irtopuuterin talvella jenkkisaitilta Beautylish.com.
Aika vasta kuulin että it Cosmetics on hiljattain myyty - ostajana tietenkin suurjätti L'Oreal. Tavallaan hyvä juttu koska todennäköisesti merkin meikkien saanti ympäri maailmaa helpottuu, tavallaan hmm... En pidä siitä, että lähes kaikki kivat merkit ovat joko L'Orealin tai Estée Lauderin omistuksessa. Toivottavasti eivät kuitenkaan kajoa tämän puuterin koostumukseen!


Tässä irtopuuterin INCI. Puuterissa ei ole talkkia, mikä on aika harvinaista. Yleensä lähes kaikissa puutereissa on talkkipohja. Ehkäpä siksi tämä on erilainen?


Luetaanpa valmistajan tekstit paketissa. Tämän irtopuuterin käyttöohje on varsin simppeli ja samankaltainen muihinkin HD-irtopuuterineuvoihin. Käytä hyvin pientä määrää, voi käyttää sellaisenaan paljaalla iholla tai meikkivoiteen päällä, lupaa huokosettoman ihon - all day long.
Painoton, superhieno ja näkymätön irtopuuteri jossa on mm. vitamiineja ja silkkiä. "Gently absorbs oil and minimizes the appearance of fine lines, pores and imperfections for an airbrushed, soft-focus finish". Kuulostaa mahtavalta! Toimiiko tämä?


Itse purkki on koruton ja minimalistinen, pieni ja kevyt muovinen pyöreä purnukka. Puuteria on 6,8 grammaa mikä vaikuttaa vähältä mutta superkevyen irtopuuterin ollessa kyseessä jauhetta on oikeasti ihan riittävästi!


Sävy on Translucent - vaalea, lähes valkoinen jauhe näyttää purkissa vaaleankellertävältä. Olen käyttänyt tätä irtopuuteria nyt yli puolen vuoden ajan, myös kuvauksissa, se ei näy salamalla otetuissa kuvissa.

Pakkauksessa on mukana pieni vippa jolla ei varsinaisesti tee mitään mutta se vähentää jauheen pölisemistä sihdin läpi jos purnukka esim. pöyrii laukussa.

Ja nyt näytän, miksi tykkään tästä puuterista niin paljon, että olen valmis julistamaan sen parhaaksi irtopuuteriksi.
Ennen: 


Ja jälkeen:

Sama naama, sama valo, ei photoshoppia eikä filttereitä. Bye Bye Pores todellakin!



Jauhe on erittäin, erittäin hienojakoista. Puuteri on ohuempi ja hienojakoisempi kuin muut puuterit mitä olen testannut, esim. RCMA:n kuuluisa suolasirottimeen pakattu kultti-irtopuuteri mikä mulla myös on. Maineestaan huolimatta RCMA häviää BBP-HD-irtopuuterille myös kestossa - Bye Bye Pores pitää ihon mattapintaisena kauemmin kuin mikään muu testaamani irtopuuteri. Ja totta oli muutkin valmistajan lupaukset, BBP ei näy iholla. Ihan huippu!

Kannattaa muistaa myös valmistajan suositus - hyvin pieni määrä riittää. Jos tätä laittaa liikaa, iho saattaa näyttää kuivalta. Itse käytän tämänkin irtopuuterin levitykseen hiukan kosteaa Beautyblenderiä ja käyn kevyesti läpi kasvojen T-alueen ihan viimeiseksi, kun kaikki muu meikki on jo tehty.

Valitettavasti tarkkaa hintaa euroissa en enää muista mutta Beautylish pyytää tästä 24 dollaria (plus verot).

Nytpä mulla onkin dilemma. Valitettavasti vaikuttaa siltä, että jos en löydä pian jotain muuta yhtä superhyvää irtopuuteria, joudun ostamaan L'Orealin tuotteen... En enää halua olla  - en voi olla - ilman tätä tuotetta. Voi-voi.

Mikä on sinun suosikkipuuteri? Käytätkö kivipuuteria vai suositko irtoversiota?


8 kommenttia:

  1. 1) mulla ei ole suosikkipuuteria, kaikenlaisia on tullut vuosikymmenien aikana käytettyä. Nyt olen aloittelemassa Etude Housen kivipuuteria ja odotukset on korkealla
    2) yritän välttää L'Orealin tuotteita, mutta joskus haksahdan tietämättäni
    3) en tunne (enkä ole edes kuullut) ketään, joka käyttäisi puuterin mukana tulleita vippoja. Aina niitä vaan tungetaan mukaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh, kerro sitten, mitä mieltä oot tuosta Etude Housen puuterista! En ole kokeillut mitään merkin tuotteita mutta kiinnostaa kyllä.

      Poista
  2. Hitsi, kun sulla on nyt ollut paljon kaikkea kiinnostavaa blogissa viime aikoina. Tämähän kuulostaa ihan nerokkaalta puuterilta. It Cosmetics on muutenkin kuulostanut erittäin mielenkiintoiselta sarjalta.

    Suosin ehdottomasti irtopuutereita meikin kiinnitykseen ja olen jostain syystä tykästynyt Kryolanin puutereihin, vaikka ne eivät olekaan hienojakoisimmasta päästä. Mutta pitävät kiillon pois tehokkaasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon päättänyt terästäytyä ja vihdoin naputella julki kaikki pitkään tekeillä olleet tuotearvostelut :D

      Tuo it Cosmeticsin myyminen lorkulle jurppii mua tosi pahasti. Niin kivan oloinen sarja. Mun suosikki-irtopuuteri ja -CC-voide ovat molemmat heiltä. Nyt joko ostan lorkkua tai edessä on hitonmoinen uusien etsiminen :(

      Poista
  3. Mä olen tykäänyt By Terryn hyaluronipuuterista ja NYXin HD-puuterista. Mutta sait totisesti kiinnostumaan tästä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. By Terry vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta! Lisäksi mulla on aikomus testata Laura Mercieren puutereita, ne vaan on aina loppu kun oon yrittänyt ostaa :)

      Poista
  4. Lisää tuotearvioita? - antaa tulla vaan :)

    Kylläpä blurraa tämä tuote, joo! :D Ohhoh. Mullakin olis blurrattavaa vaikka kuiva iho onkin. Mites muuten tämä vertautuu siihen MUS Smoothing Priming Powderiin - vaikka näillä eri käyttötarkoitus onkin? Käytätkö nyt molempia samassa meikissä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tässä on ihan huippu blurrausteho! Itse asiassa käytän nykyään molempia samassa meikissä: Smoothing Priming Powder kaiken meikin alla ja sitten tämä Bye Bye Pores ihan viimeiseksi meikin päälle. Tykkään! Iho näyttää ja tuntuu tosi siloiselta ja meikki pysyy siistinä. Bye Bye Pores ei mun mielestä sovi niin hyvi pohjustajapuuteriksi, vaikka mattapintaa antaakin. Se on sen verran ilmava ja hienojakoinen että ei riitä täyttämään isompia huokosia ja kraattereita yhtä tehokkaasti kuin Smoothing Priming Powder. Eli kumpikin on parhaimmillaan siinä omassa roolissaan :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!