4.11.2016

Smoky eyes ja suora tukka!


Hei, olen Maitta ja olen riippuvainen siipimäisistä eyeliner-rajauksista! :D Mutta välillä yritän taistella addiktiota vastaan ja kokeilla jotain muuta. 

Tumma ruskeasävyinen perus-smoky eye ei periaatteessa kaipaa mitään muita rajauksia kuin korkeintaan mustat kajalit.

Näytän pikaisesti mun tyylin tehdä smoky eye.
Mun tarkoitus on pitää tummin väri yläripsien tyvessä ja erityisesti yläluomen ulkokulmassa. Rajaan yläluomen mustalla pehmeällä kynällä (MUS Darkest Shadow on aika lailla täydellinen tähän hommaan) mahdillisimman lähellä ripsiä ja samantien pehmennän rajausta häivyttämällä ja "sumuttamalla" sitä siveltimellä.

Seuraavaksi "pelastan" ne alueet, joihin en halua tummaa. Eli sisäkulmaan, kulmaluulle ja silmän ulkokulman ulkopuolelle vaaleaa. Näin näkyy selvemmin se alue, minkä on tarkoitus olla se tumma, savuinen, "smoky" zone.

Sitten lisään tummaa luomiväriä. Tumman kanssa aloitan levittämisen siitä kohdasta, minkä on tarkoitus olla tummin. Etenen siitä kohti vaaleaa. Tämä helpottaa häivyttämistä.

Lopuksi lisään mustan kajalin alaripsiin ja pehmennän siveltimellä, jossa on saman tumman luomivärin rippeitä.

Sitten vielä ripsiväri.
Tähän meikkiin käytin palettia Viseart 01 Neutral Matte ja vedenkestävää ripsaria Too Faced Beter Than Sex.



Pitkäksi venyneen kissamaisten rajausten kauden jälkeen tuntui tosi oudolta tämä meikki :D
Mutta ehkä pitää totutella. Tulee se päivä, kun mun raskaat luomet ovat sen verran raskaat, ettei niihin voi enää vetää siipimäistä rajausta. Tai voi toki, mutta se ei enää näytä hyvältä. Silloin pitää joko mennä leikkauttamaan ylimääräinen ihopoimu pois (olen jo googlettanut, mitä tuo suunilleen maksaisi) tai tyytyä smoky eye-meikkeihin. *Huokaus*.

Kokeilin myös erilaista hiustyyliä. Föönasin tukan niin suoraksi kuin jaksoin ja kävin vielä läpi ruoristusraudalla. Aikamoinen ero mun tavalliseen luonnontaipuisaan paimentolaismattotukkaan :D En tiiä, onko tämä tyyli ihan mua, mutta hauskaa välillä testata!
Mitä mieltä, kumpi parempi, kihara vai suora?

Tätä lookkia olen jo vilautellut instassa, olen sielläkin maittaly.



 

6 kommenttia:

  1. Suora tukka sopii sulle tosi hyvin! En osaa sanoa kumpi on parempi, molempi on hyvä! Todella kaunis ja pehmeä smoky eye. Minä teen smokyna ina väärin eli laitan tumman sävyn luomella ja yritän häivyttää. Se aina leviää liikaa, haluaisin smokyn juurikin tuollee ulkonurkkaan painottuvaksi. Ehkä kokeilen huomenna näillä sun ohjeilla, viikonloppuna on aina enemmän aikaa meikkileikkeihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitos :) Suora vaan on niin työööööläs! Ja jos ilmassa kosteutta, se yrittää laineille takaisin 😀Mutta kivaa vaihtelua se oli!
      Kokeile aloittaa tumman sävyn levittäminen luomelle siitä kohdasta, mistä haluat tummimman. Ja etene pikkuhiljaa kohti vaaleimpia alueita. Se helpottaa sitä työstämistä huomattavasti! 😉

      Poista
  2. Kiitos selkeästä smoky eye -opastuksesta:)
    Musta kiharat hiukset ja siipirajaus on sun signature look ja sopii äärettömän hyvin sulle<3 Mutta muukin tietysti näyttää erinomaisen hyvältä:)
    Mä kans kerään pientä rahastoa, että voin sitten, kun kasvonpiirteet ovat valahtaneet leuan alle ainakin kahdeksanneksi leuaksi, ryhtyä järeisiin toimenpiteisiin;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kestä, teen joku päivä vielä yksityiskohtaisemman opastuksen tästä. Smoky on niin suosittu mutta moni kokee sen vaikeaksi, onhan siinä paljon häivyttelyä.

      Joo, kiharat ja eyeliner ovat ihan mun juttu 😊 Oli jännää olla niin suorassa tukassa - melkein kuin naamiaisasu ois ollu päällä, sen verran oudolta peilikuva näytti 😂 Vaikka loppupäivästä jo totuin.

      Sellainen pieni ulkonäön parantelu tulee ehkä jossain vaiheessa eteen. Kakskymppisenä sitä julisti tietenkin että "en ikinä laikkauttaisi mitään" mutta silloin oli helppo uhota! Nyt en oo ollenkaan niin jyrkkä mielipiteissäni. Jokainen saa tehdä omalle nassulleen mitä haluaa, mielellään tietenkin järkevästi ja hyvän maun rajoissa 😀

      Poista
  3. Tosi hyvä opastus! Kokeilin tätä just ja tuli ihana meikki, ihan office-appropriate. Kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kuulla että onnistui! :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!