1.2.2017

Tammikuun 2017 suosikit: upea tumma-mutta-ei-tylsä kynsilakka, herkkutuoksu, superkuorinta, naamansilotusvoiteita ja miinus muutama kg välittömästi meikin avulla!


Talven masennusta vastaan taistelin tammikuussa näillä purkeilla ja purnukoilla.

Tässä mun viimekuun lempparit kaikki sikinsokin ryhmäpotretissa:




1. OPI Breakfast at Tiffany's Holiday 2016 Rich & Brazilian on niin nätti kynsilakka että jopa mun lempparit Depend 7 days-hybridilakat jäi sivuun melkein koko kuukaudeksi! Minusta koko kausikokoelma Breakfast at Tiffany's on houkutteleva ja onnistunut. Ja mä en edes erityisemmin välitä siitä elokuvasta! Luin Truman Capoten kirjan johon leffa perustuu ja kirjan perusteella päähenkilö on päässäni aivan erilainen kuin elokuvan Audrey Hepburn. Itse asiassa itse Capote halusi päärooliin Marilyn Monroen mutta studio päätti toisin... Miettikää, miten erilainen hahmo Holly Golightly olisi ollut Marilynin tulkitsemana!


Mutta asiaan: Rich & Brazilian peittää täydellisesti kahdella kerroksella, levittyy vaivattomasti kynnelle ja näyttää kauempaa katsottuna hillityltä ja tyylikkään tummalta mutta upean shimmerin ansiosta välkkyy ja sädehtii kynsillä - ei olekaan ihan perustapaus.






Kuvanottohetkellä lakkaus on jo pari päivää vanha ja kynnen kärjet ovat kuluneet mutta muuten lakkaus on vielä ihan ok. Mun heikoilla ja liuskottuvilla kynsillä (nyt talvella ovat tosi heikossa kunnossa) tämä pysyy 3-4 päivää siistinä. Ihan kelpo tulos.


2. Marvis Cinnamon Mint ei ole ehkä mun ihan ykköslempparimaku Marvisilta (jasmiininmakuinen oli ihan paras!) mutta hyvänmakuinen hammastahna silti! Eräs venäläinen julkkishammaslääkäriguru (seuraan instassa @dr.konnikov) postasi vasta siitä että hammastahnaa pitäisi vaihdella n. kuukauden välein koska muuten suun bakteerit tottuu siihen eikä tahnalla ole enää samaa tehoa kuin alussa. En tiennytkään! Mieheni käyttää samaa tahnaa vuosia :D Itse kyllästyn nopeasti joten yleensä tuubin käytettyäni haluan seuraavaksi jotain muuta... Marvisin minikokoiset tahnat sopii hyvin reissuun mukaan otettaviksi tai tuomaan vaihtelua arkirutiiniin! Mulla on niitä vino pino kun ostin muistaakseni jouluna 2015 sellaisen setin jossa on paljon erilaisia - ja unohdin sen kokonaan! Testaan nyt kaikkia makuja läpi pikkuhiljaa.

3. Laura Mercier Eau Gourmande Crème Brulée on vilahdellut blogissa useasti eikä suotta. Makea lämmin tuoksu on mun lemppari kylmään vuodenaikaan ja silloin kun tekee hulluna mieli suklaata, karkkia ja kaikkea mitä ei saisi syödä. Puteli alkaa olla lopussa ja harmittaa etten ostanut tätä lisää kun olin Tukholmassa. Tai jotain muuta tuoksua Eau Gourmande -sarjasta, ne on niin ihania lähes kaikki.




4. Korres Wild Rose Brightening & Line Smoothing Serum on herkkua! Käytän kaksi painallusta aamuisin kasvoille ja rinnuksille ja myös valelen tällä mieheni naaman. Tuoksuu rauhoittavan ruusuiselle, kosteuttaa ihanasti eikä tunnu raskaalta iholla. Rakkautta!

 
5.  Avène Eau Thermale PhysioLift Precision Wrinkle Filler on nelikymppissynttärilahja huomaavaiselta ystävältä. Täsmätuote juonteiden häivyttämiseen siis kyseessä. Kesti hetken ennen kuin tajusin miten ovela purnukka toimii mutta nyt ollaan jo ihan frendejä. Yksi painallus riittää ja kellertävää ainetta levitetään pieni määrä ongelmakohtiin (mä laitan kulmakarvojen väliin ja silmien alle) kosteusvoiteen päälle ennen meikkiä. Minusta tämä toimii! Ainakin silmänaluset lähikuvissa näyttää selvästi paremmilta tän kanssa :D


6. Natura Siberica Wild Juniper Repairing Body Scrub oli sekin lahja, joululahja siskolta. Juuri kun olin murehtimassa sitä että olen kehno kosmebloggaaja kun vartalonhoitoni on retuperällä enkä edes omista kunnon vartalonkuorinta-ainetta, paketista paljastui tämä mahtava purnukka! (Siskoni lukee ehkä ajatuksia?) Olen nyt ihan koukussa! Vihreä, rakeinen mömmö kuorii ihon ihanan pehmeäksi, vaikka en ihan ymmärrä, mitä purkin kylkeen painettu "repairing" tässä tapauksessa tarkoittaa? Mutta se tuoksu!!! Voi taivas, miten ihana, katajainen tuoksu! Tätä pitää metsästää jostakin lisää! Toivottavasti Natura Sibericalla olisi samaan sarjaan kuuluva suihkugeeli, -voide ja hajuvesi! Rakastan katajantuoksua niin paljon...


7. Make Up Store Duo Contouring Palette on vanha tuttavuus, lanseerattu kesällä 2015 ja kuuluu perusvalikoimaan. Aina välillä ajaudun käyttämään jotain muuta mutta palaan kuitenkin aina tähän palettiin sävyssä Light. Sen koostumus ja tumma varjostussävy on vain niin paras! 


Varjostuksista on tullut tärkeitä erityisesti nyt kun oon A. lihonut (helvetinhelvetti, nämä joulusuklaat ei halua lähteä minnekään!) ja B. vaalentanut kulmakarvoja joten vaaleat kasvot sulaa sellaiseksi epämääräiseksi kalvakaksi pilveksi, ellei niitä visuaalisesti pidä kasassa kevyen varjostuksen avulla. Varjostan kevyesti poskiluun alta ja leuan alta ja häivytän, onneksi tämä varjostustuote suorastaan "häivyttää itse itsensä" ja sävy sulautuu erittäin vaaleallakin iholla tosi luontevasti aidonnäköiseksi varjoksi. Parin kilon pikalaihdutus minuutissa! :D

Onko joukossa kiinnostavia tuotteita? Mikä oli sun tammikuun ihan ykkössuosikki kosmetiikkatuotteiden joukosta?

10 kommenttia:

  1. Kyllä on taas ollut niin kamala tammikuu:( Mulle kans aina tammikuu on kuukausista pahin ja lannistavin. Tuntuu, ettei ole kunnolla olemassa...Vaatteet kiristä, mikä siinäkin on?
    Mä olen viime aikoina keskittynyt retinol-juttuihin, kun on saatava rupsahtamisen tahtia hidastettua. Jatkuvaa naaman tarkistelua, että onpa se vanha...naama:(
    Luomivärien kanssa leikkiminen tuo lohtua jonkin verran. Ehkä se tästä taas lutviutuu.
    Tsemppiä sullekin, runsaasti:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just tuo mitä sanoit, "tuntuu ettei ole kunnolla olemassa"! Niin totta. Joko raahaudun töihin/töistä, olen siellä töissä tai makaan kotona enkä oikein jaksa mitään. Ei tämä oo mitään elämää 🙁

      Mä uskon retinoliin! Se toimii, vaikka käytön aloittaiskin kypsässä iässä. Ihmeitä ei mikään voide tee mutta ihon kuntoa voi silti korjata paremmaksi.

      Mä uskon että kaikki näyttää paremmalta sitten kun aurinkoa taas näkyy enemmän. Nyt ahdistaa eniten pimeys ja harmaus.

      Voimia ja jaksamista sinulle myös! 🌸☀️

      Poista
  2. Oi kun haluaisin päästä tuoksuttelemaan noita Laura Mercierin tuoksuja. Tuo kuulostaa aivan ihanalta! Pitää katsoa, jos Madridista löytyisi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Madridista löytyy ihan varmasti. Corte Ingles tai vastaava fiinimpi tavaratalo - siellä niitä on! Olen n. 90% varma 😊 Madrid on niin iso kaupunki että siellä on vaikka mitä! Milloin lähdet?

      Poista
    2. Olen lähdössä parin viikon päästä. Tosin tuo on työreissu, mutta yhtenä päivänä on mahdollisuus shoppailla. :) pitää ruveta tutkimaan, missä kaikki kosmetiikkakaupat sijaitsevat.

      Poista
    3. Olen lähdössä parin viikon päästä. Tosin tuo on työreissu, mutta yhtenä päivänä on mahdollisuus shoppailla. :) pitää ruveta tutkimaan, missä kaikki kosmetiikkakaupat sijaitsevat.

      Poista
  3. Kivoja suosikkeja. Katajantuoksu kuorintavoiteessa kuulostaa mukavalta - ja miksi ei tosiaan hajusteena ihan. Mulla on sellainen haalea mielikuva vaan tosin miltä se tuoksuu, siitä on kauan kun olen ollut nenä kiinni katajassa :D

    Ja tuo Avenen wrinkle filler on kiinnostava. Sopii ihan silmien alle tosiaan? Olis kiintoisaa kokeilla. (Mä huomaan omat silmänaluspiip eniten silloin, kun olen laittanut MACin prolongwear concealeria ja iltapäivällä satun läheltä tarkastellessa jostain syystä venyttämään silmänalusien ihoa.. Se paljastaa ihon pienenpienenpienet vekit, joita en tiennyt olevan olemassa...! Se aine kun ei mene niihin vekkeihin meinaan vaan kuivahtaa 'pintaan'.)

    Oletko jo kenties tutustunut RBR:n puuteriin? Mun piti kertoa mielipiteeni siitä, mutta voit lukea tämänkin viiveen talven piikkiin ja on tässä kaikkea muutakin, mm. käyttövesiputkien uusiminen :) No, kuitenkin: vertailut on vielä kesken, mutta RBR on tosi huomaamaton puuteri. Ihan erilainen kuin mun aikaisemmaat. To-del-la hienojakoinen, melkein pelottavan. Pidätin aina henkeä, kun laitoin sitä, mutta tulos on kaunis. Pitää testata vielä lisää, en ole varma kuinka hyvin se loppujen lopuksi pitää peiteaineen paikallaan silmien alla, mutta lopputulos on kyllä hyvännäköinen kun sattumalta saan kaikki osaset muutkin kohdalleen. Kuinka ollakaan, mulla on nyt kehuttu RCMA:nkin puuteri, voisin sanoa yllättäen ja pyytämättä, mutta en ihan voi kun tilasin 'sika säkissä' -boksin ;) Olen nyt pari kertaa käyttänyt sitä ja mutulla tykkään RBR:sta omalla ihollani enemmän, mutta ans kattoo onko niillä kuin paljon eroa kunhan jaksan paneutua. Mä tilasin nimittäin täysikokoisen RBR:n myös ja onhan se tuolla mutta vielä avaamatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kokeillut vielä RBR:n puuteria! Kiitos kun kirjoitit siitä 😊 Mua kiinnostaa juurikin tuo "näkymättömyys", sen on moni bloggaaja maininnut, ettei se oikein erotu kasvoilla. Juuri sellaisen huomaamattoman puuterin haluan.

      Poista
  4. Ei sinussa kuule mitkään suklaat näy <3 Rich & Brazilian houkutti mutta en sitten hankkinut sitä. Mutta on se kaunis ja näyttää kuvissasi tosi hyvältä! Ihania varjostusvärejä, niillä kyllä saa ihmeitä aikaan! Marvisin hammastahnan ostin joskus Sokokselta ja nyt houkuttaisi ostaa lisää. On kai niitä siellä, ei vaan ole ikinä osunut silmään, oletko sinä nähnyt? Joskus niitä oli esillä 3+1 päivillä niin silloin bongasin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Charming, kyllä ne pikkuhiljaa alkaa näkyä 😭 Tai ainakin puntari näyttää aivan ihmelukuja ja osa vaatteista on kutistunut... höh. Onneksi nassun saa sentään varjostettua 😂

      Sokoksella on ollut Marvisin tahnoja mutta onko enää, en nyt osaa sanoa. Pitää käydä tutkimassa. Harmi jos ei oo, juuri kun olen näihin niin mieltynyt!

      Mä haluaisin Tidfany-kokoelmasta sen sievän vaaleansinisen lakan. Näyttää niin kauniilta!

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!