25.3.2017

Elizabeth Arden Prevage City Smart SPF 50 PA ++++ Hydrating Shield. Vakava ase auringon säteitä vastaan!



Mulla on uusi must-have, mitä päivittäisiin ihonhoitotuotteisiin tulee!

Kuten aina parhaissa rakkaustarinoissa, kohtasimme yllättäen ja sattumalta. Olin tappamassa aikaa Helsinki-Vantaan tax-free kaupassa ja siellähän tämä oli - ujosti Elizabeth Ardenin tuotehyllyn nurkassa. Prevage City Smart Hydrating Shield. Käsittääkseni tämä on uutuus. Pakkaus herätti mielenkiintoni:

Pahvisessa suojapakkauksessa luvataan kissankokoisin kirjaimin suojaa saasteilta, auringolta ja näkyviltä ikääntymisen merkeiltä. Prevage on saanut 187 kansainvälisen lehdistön kauneusalan palkintoa lanseeramisensa jälkeen vuonna 2006. Todellakin kiinnostaa! Varsinkin nyt keväällä, kun aurinko porottaa talvenkalpealle iholle suorastaan väkivaltaisesti.



Suojakotelon sisältä paljastui se varsinainen pahvipakkaus. Vaikkakin tavallaan paheksun tuplapakkaamista,  niin tavallaan ymmärrän. Pakkaus on täynnä neljältä puolelta pientä tekstiä. Tavanomaisten itsekehujen, käyttöohjeiden ja raaka-aineluettelon lisäksi mukana on Skin Cancer Foundationin suositus.



Eli mikä City Smart Hydrating Shield sitten on?
Se on extra-fancy tehokas aurinkosuojavoide. SPF 50 PA++++ lupaa suodattaa pois 98% haitallisesta UVB-säteilystä. Merkintä "Broad Spectrum" pakkauksessa viittaa siihen, että tuote suojaa UVB- ja UVA-säteiltä.

Se on fysikaalinen suoja, suojaavina aineina vanha luotettava kaksikko Titanium Dioxide ja Zinc Oxide. Fysikaaliset suojat ovat paremmin siedettyjä kuin kemialliset, lisäksi suoja kestää iholla pitempään. Miinuspuolena fysikaalisissa aurinkosuojissa on ollut se että vanhemmat versiot olivat usein aika raskaan näköisiä ja tuntuisia iholla, lisäksi ne jätti iholle valkoisen kalvon. Nämä epämiellyttävät seikat tosin alkaa olla jo menneisyyttä, nykysuojat ovat yleensä kosmeettisesti miellyttäviä, kuin hyviä kosteusvoiteita.

City Smart Hydrating Shield on todella miellyttävä tuote käyttää! (Ja sen sanon teille ihmisenä jolla on rasvoittuva iho ja joka inhoaa raskaan tuntuisia voiteita iholla! Mieluummin käytän keveitä seerumeita, ei heviä rasvaa.) Sen suojaavat mineraalit on tehty hienojakoisiksi joten voide tuntuu silkkiseltä iholla. Lisäksi voiteessa on kevyt sävy joten se ei todellakaan jätä ihoa kelmeäksi.



Tehokkaan aurinkosuojan lisäksi City Smart sisältää voimakkaita antioksidantteja, tarkoituksena suojata ihoa saasteilta sekä vahvistaa suojaa aurinkoa vastaan. Camellia Cinensis leaf extract eli vihreä tee lehti-uute on tunnettu tehokas antioksidatti. 
Lisäksi voiteessa on Arabidopsis Thaliana Extract, sekin antioksidantti. Se on liitetty ihoa korjaavaan ensyymin toimintaan. Kiinnostuin ja googlettelin tätä hiukan, lyhyesti sanottuna entsyymi OGG1 "havaitsee" ihon DNAssa vaurioita ja auttaa kehoa parantamaan itse itsensä, nopeuttaa ihon korjautumista. Raaka-aineluettelosta löytyy myös ferulahappo, sekin antioksidantti ja mahdollisesti aiheuttaa mm. syöpäsolujen tuhoutumista sekä vähentää hapettumisesta johtuvia ihovaurioita ja DNA-vaurioita.



Itse pakkaus on tyylikäs ja käytännölinen: 40ml kaunis hopeanvärinen muovinen tuubi jossa kätevä ja tarkka pumppu. Kerralla tulee pieni nokare ainetta, yleensä käytän kasvoille kaksi painallusta - aurinkovoiteen kanssa ei pidä pihtailla.



City Smart on kevyesti sävytetty. Pakkauksessa lukee "Universal Tint" mikä yleensä tarkoittaa että voide on aivan liian tumma mun vaalealle iholle :( Pelkäsin että tämäkin olisi liian tumma! Ihmeen hyvin tämä kuitenkin sulautuu ihooni:


Kun voidenokaretta ensin levittää iholle, huomaa että se on selvästi ihonsävyäni tummempi. Mä olen siis aika vaaleaihoinen, yleensä mm. meikkivoiteista ei tahdo löytyä tarpeeksi vaaleita sävyjä. Jos ihosi on vaalea mutta ei kalpea, City Smart tuskin erottuu sun iholta ollenkaan.


Kun voidetta hieroo ihoon vähän lisää, se tekee katoamistempun! Eli näkyy ehkä juuri ja juuri, jos tietää, mistä etsiä. Mutta käytännössä ei näy iholla ollenkaan. City Smart sisältää hiukan micaa, mikä auttaa sitä sulautumaan ihoon ja tekee ihosta heleän ja terveen näköisen.

Valmistaja kehottaa käyttämään tätä ihonhoitorutiinien viimeisenä askeleena aamuisin. Nin olen tehnytkin - puhdistuksen jälkeen levitän pari pumppausta puhdistetulle iholle seerumin (tällä hetkellä käytössä Clarins Shaping Facial Lift Total V Contouring Serum) päälle päivinä kun aurinko paistaa kirkkaasti tai tiedän että vietän paljon aikaa ulkona. Ja mä rakastan tätä aurinkosuojaa!

Heti levityksen jälkeen se jättää ihon hiukan kiiltäväksi mutta kun sen antaa imeytyä 5min, iho onkin yhtäkkiä freesin näköinen mutta ei näytä rasvaiselta tai liian kiiltävältä ollenkaan. Käytän päällä meikkiä ihan normaaliin tapaan ja se levittyy päälle ongelmitta, pysyykin ihan yhtä hyvin kuin normaalistikin. Todennäköisesti käytän tätä kesällä ilman meikkivoidetta, sen verran kivalta ja raikkaalta se saa ihon näyttämään. City Smart ei siis peitä yhtään mitään mutta ei sen ole tarkoituskaan - se ei ole meikkituote.

City Smart Hydrating Shield on testattu kliinisesti, iholääkäreiden valvonnassa ja allergiatestattu. se ei sisällä parabeeneja. Ei tuki huokosia (pakkauksen väite josta olen samaa mieltä - mulla ei tuki). Sopii herkällekin iholle ja kaikille ihotyypeille. Ei tuoksu häiritsevästi millekään. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä tuote. Mun lemppariaurinkosuoja tällä hetkellä!

Hinta on kova aurinkovoiteesta. En säilyttänyt kuittia mutta lenkokentälläkin tämä maksoi hiukan yli 50€/40ml. Normaalihinta on siis n. 70€, ehkä vähän päälle. Mä otan mun auringolta suojautumisen vakavasti joten mua ei haittaa maksaa tästä. Hyvä aurinkosuoja on mun mielestä paras ikääntymisen merkkejä estävä voide, mitä rahalla voi ostaa. Oikeastaan harmittaa etten ostanut samantien kahta pakkausta! Mutta en ollut silloin varma, sopiiko tämä mun ihonsävyyn. En ainakaan meidän Kicksissä ole nähnyt vielä tätä myynnissä mutta ehkä se johtuu siitä että tuote on niin uusi ja tulee myyntiin myöhemmin, toivottavasti! Jos olet lähiaikoina lentokentällä, kannattaa ilman muuta katsastaa tämä!

4 kommenttia:

  1. Hyvänkuuloinen tuote! Minä en oleskele auringossa, en ota aurinkoa. Meikkituotteissani on jonkunlainen suoja, ehkä korkein on Ardenin PRO sarjan Triple Action Protector jossa on sk 50 :) se on kanssa värillinen mutta sulautuu hyvin ihoon, kesällä aion käyttää cc-voiteen alla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole kokeillut Ardenin muita voiteita ja aurinkovoiteita mutta tämän perusteella merkki alkoi nyt kiinnostaa! :)
      Mä en kans ota aurinkoa. Jos olen ulkomailla jossakin meren rannalla, oleskelen päivävarjon alla. Ja yritän huolehtia siitä että on aina aurinkosuojaa iholla, jos olen päiväsaikaan ulkona.

      Poista
  2. Wow, tämä täytyy laittaa muistiin. Olin jostain tästä kuullutkin, mutta en tiennyt että tässä on fysikaalinen suoja. Oletko tätä käyttänyt silmien alla? Mä haen vaihtoehtoa Paula's Choicen suojakertoimelliselle voiteelle siihen tarkoitukseen ja spf 50 olis aika huippu, jos sellainen löytyis silmien alle/ympärille, mut siihen luultavasti tarvii mulle olla just fysikaalinen suoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkin yllätyin että fysikaalinen suoja! Ja silti niin kevyen ja miellyttävän tuntuinen!

      Itse olen käyttänyt tätä koko kasvoilla, myös silmien alla. Alle laitan seerumin ja silmänympärysvoiteen ihan normaalisti. Ei ole kirvellyt silmissä mulla eikä tunnu muutenkaan mitenkään. En oikein keksi tästä mitään mistä voisin valittaa 😀 Hinta on tosiaan korkeahko ja saatavuus ainakin nyt vielä vähän kysymysmerkki.

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!