7.3.2017

Meikkipussi valmiina reissuun!


Vietin päivän pakkaamassa kamojani. Mulla on alkanut loma ja miehen kanssa yllätettiin itse itsemme ostamalla hetken mielijohteesta lennot ja varaamalla hotellin Budapestin keskustasta. Muutaman päivän vietämme keväisestä kaupungista nauttien!

Vaatteet sain valittua ja pakattua jotenkuten mutta kosmetiikan valitseminen reissua varten oli mulle se suurin homma. Se on vain niin vaikeaa joka kerta! Mitä ottaa - uusia juttuja, jotka olen vasta hankkinut, vai vanhat luottotuotteet? Montako palettia saan ujutettua mukaan? Mistä tiedän, huvittaako mua reissussa meikata glitteriellä ja otanko kirkkaanpunaisen mattapunan vai nudea kiiltoa? Vai otanko vain kaiken mukaan? (Ei ole oikeasti vaihtoehto koska mulla on n. kolme kaapillista meikkejä. Eli pitää tehdä valintoja.)

Kolme tuntia myöhemmin kasat olivat valmiina. Tässä mun valinnat:


Primerit, meikkivoiteet, puuterit

Tässä kategoriassa mukana pääosin vanhoja tuttuja. En halua turhia riskejä mitä meikkipohjaan tulee!
Chanelin aurinkosuoja SPF 50 on tosi ohut ja sopii hyvin meikin alle. Ajattelin että Budapest saattaa olla aika aurinkoinen paikka joten varaudun huolella.
BareMinerals BB Primer tulee kans mukaan, siinä on SPF30.
Make Up Store Smoothing Priming Powder häivyttää huokosia ja pitää meikin siistinä pitkään. Suosikkipohjustaja! Tottakai se lähtee mukaan :)
It Cosmetics CC+ on ihana meikkivoide talven jäljiltä vielä hieman pintakuivalle iholle ja siinäkin on SPF 50+.
Lancome Teint Idole Ultra Wear on mun uusin meikkivoidehankinta. En ole vielä muodostanut tästä kunnon mielipidettä mutta jos tämä osoittautuu huonoksi, mulla on It Cosmeticsin luottomeikkivoide mukana joka tapauksessa.
Puutereista mukaan lähtee suosikit Laura Mercier Secret Brightening Powder ja It Cosmetics Bye Bye Pores, molemmista olen kirjoittanut kehuvat postaukset.
RCMA meikkivoidepaletti pigmenttisissä vaaleissa sävyissä toimii kätevänä peiteainepalettina.
Silmien alle tulee Make Up Store Quick Fix (jo lopetettu silottava pohjustaja jota mulla on vielä tämä viimeinen putkilo menossa) ja Reflex Cover, valoaheijastava peiteaine sävyssä Light.
Make Up Storen voidemainen varjostus-/korostuspaletti sävyssä Light vetelee viimeisiään ja ehkä kuluu loppuun reissun aikana. Uusi on jo hankittu! Tässä on ihan paras varjostussävy!
Chanel Les Beiges Healthy Glow Sheer Powder sävyssä 25 on kiva luonnollinen aurinkopuuteri.


Silmämeikit

Päätin että BareMinerals Nudes on mun matkapaletti. Siinä on sävyjä vaaleimmasta lähes mustaan ja matasta metalliseen. Kyllä minä pärjään tällä.
Mukaan lähtee myös valikoima rajauskyniä joilla meikkeihin saa helposti lisää vivahteita. Kynät ovat myös keveitä eivätkä vie paljon tilaa.
Vähän mietittyäni pakkasin mukaan myös Diorin viisikon Versailles. Siinä on vahvaa kultaa ja hopeaa ja pari muuta hohtavaa highlighter-sävyä.
Highlightereista puheen ollen, mun suosikki Make Up Store Moon Shadow Peach on mukana. Otin myös toisen solo-napin, vaaleanpunertavan luomivärin Floral Jardin.
Kat Von D Tattoo Liner Trooper on pakko olla mukana!
Kulmameikeistä otin mukaan vain Anastasian kirkkaan kulmakarvageelin. Vaalensin taas kulmakarvojani joten niille ei oikeastaan tarvitse tehdä mitään, ne ei kunnolla edes näy.
Ripsivärejä otin kaksi: IsaDora Extra Volume vedenkestävänä on mun vakkariripsiväri. Pysyy ja näyttää kivalta. Yves Rocher Vertige Longueur soveltuu superpienen harjansa ansiosta mainiosti alaripsille.
Nappasin mukaan myös pari purkkia irtoglitteriä ja strasseja, mieheni toivomuksesta. Hän tykkää siitä että meikkini kimaltaa!

Huulet ja posket

Ekana pakkasin valikoiman rajauskyniä: Make Up Store Wedding Night ja Fairytale Dream ovat mun suosikkinudeja - toinen lämpimämpi, persikkaisempi, toinen viileämpi. Otin mukaan myös Diorin punaisen kynän, Make Up Storen tumman viininpunaisen ja IsaDoran kirkkaan pinkin. Olen valmis kaikkeen!
Huulipunista pakkasin Chanelin kiiltopunan Coco Rouge sävyssä Dimitri (läpikuultava punainen), Chanelin mattapunan Rouge Allure Velvet korallinpunaisena, Make Up Storen mattapunan Vintage Rose (murrettu nuderoosa) ja creme-punan Mood (viileähkö raikas vaaleanpunainen) sekä shokkipinkin MUSin Liquid Lipstickin Lip Gloss Velvet Angora.
Myös Clarinsin huulipunanpohjustajan otin mukaan.

Poskipuna on Chanel Innocence, kevyt nuderoosa sävy joka sopii monenlaisiin meikkeihin.


Sekalaiset

Clarinsin meikinkiinnityssuihke, Too Faced Shadow Insurance ja Make Up Store Mixing Liquid ovat kaikki mun luottotuotteita.
Kiss Looks So Natural Pretty ovat minusta tosi kivat irtoripset - luonnolliset ja nätit.
Otin mukaan myös tarvikkeitakynsienlaittamista varten: kotelossa on lasiviila, sakset ja manikyyritikkuja. GinaTricotBeauty Nail Polish Remover Pads on pyörinyt avaamattomana kaapissa jo pitkään, ajattelin että reissu on sopiva hetki hankkiutua siitä eroon. Kynsilakoista otin mukaan vain Depend 7 Days setin - aluslakka, päällyslakka ja yksi värilakka, keväinen korallinen uutuussävy. Mavalan Mavadry-pikakuivattaja on mukana kaiken varalta.

Näillä meikeillä mennään tulevan viikon ajan! Innolla odotan toki myös lentokenttien meikkivalikoimaa ja Budapestin kauppoja :)
Onko joukossa omia suosikkeja tai inhokkeja? Minkä verran kosmetiikkaa itse ottaisit mukaan n. viikon reissuun?

4 kommenttia:

  1. Olisipa ihana päästä reissuun johonkin:) Oikein antoisaa matkaa teille:) Budapestissä on varmaankin jo kevät kunnolla aluillaan :)

    Mulla varmaan lähtisi viikon matkalle ihan saman verran meikkejä tai varmuuden vuoksi -ihmisenä muutama juttu ehkä tuon päällekin;) Ainakin kevyempää sälää kuten silmänrajauskyniä lähtee mukaan aina ison miehen kouraan mahtuva nippu;)

    P.s. blogissani sulle yksi juttu;) https://zazaspetals.blogspot.fi/2017/03/blogger-recognition-award.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos SariBP tuosta kunniasta! 🙂

      Budapest on nyt ekan päivän perusteella aivan ihana paikka! Ollaan kierretty kaunista kaupunkia, syöty erinomaisen hyviä ruokia ja mä oon myös shoppaillut antaumuksella. So far so good!

      Poista
  2. Mukavaa lomaa teille! Näyttää kyllä aika paljolta mutta kun itse alkaa miettimään, voi olla että lähes samaan määrään päätyisi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!
      Mulle käy aina niin että pakkaan vähän liikaa. Sekä vaatteita että kosmetiikkaa. Mutta toisaalta, ei oo matkatavaran painorajat tullu vielä vastaan eikä paukkunu yli. Ja minusta on mukavaa että on vaihtoehtoja, mitä pukea päälle ja millä rötvätä nuamoo (niin kuin mieheni asian ilmaisee) 😂

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!