6.4.2017

Viva la Diva Move Me Jungle Eyeshadow Kit. Swatchit, mielipide, pari meikkiä.



Ensin ajattelin että olen nyt järkevä enkä osta taas luomivärejä. Mutta lopulta en voinut vastustaa! Tämä pikkupaletti on yksinkertaisesti aivan liian nätti! Hintakaan ei ollut este, tämä ihanuus on vain 18,90€ ;)


Viva la Diva saa multa pisteitä hauskasta ja kauniista pakkauksesta. Paletti on pakattu näppärään retrohenkiseen peltirasiaan, vähän kuin sikarirasian näköiseen lootaan. Pakkausta koristaa kukkaset ja bambut. Viidakkoteemalla mennään kuvioissa. Tämä paletti erottuu kyllä joukosta!



Paletin mukana ei tule siveltimiä mutta kannessa on peili. Ja lisäksi paletin mukana tulee hauskannäköiset meikkiohjeet kolmeen eri meikkiin, mitä paletin luomiväreillä voi taikoa. Näppärää jos ei jaksa itse keksiä mitään!

Mutta katsotaanpa ensin tärkeintä eli luomivärejä!


Aika nätti setti, vai mitä?

Eli paletissa on 9 luomiväriä, 6 pienempää nappia tummempia tehostesävyjä ja 3 isompaa nappia vaaleita sävyjä. Aika järkevää koska vaaleammat sävyt loppuu paleteissa monesti ensimmäisinä - niitä tulee käytettyä usein koko luomen alueella ja reippaammalla kädellä.
Paletissa on sekä hohtavia luomivärejä että mattaisia sävyjä.


Vähän ajattelemattomasti swatchasin sävyjä pystypalkkeina eikä horisontaalisina osioina. Swatchit tein tapani mukaan puhtaalle iholle ilman pohjustajaa.
Brazil, Venezuela, Ecuador:


Upea syvä helmiäisvihreä Brazil näyttää kauniilta napissa ja oli yksi syy siihen, että sorruin ostamaan paletin. Jopa kevyesti swatchattuna luomiväri antaa hyvin väriä iholle. Tätä pystyy myös kerrostamaan aivan hiukean syvään vihreään täydellisyyteen asti!

Venezuela on hohtava, jopa metallinen murrettu vaalea sävy jossa minä näen vaaleaa beige-taupea, hieman ihonsävyä muistuttavaa vivahdetta ja jopa hiukan lämmintä vaaleanpunertavaa häivähdystä. Kaunis!

Ecuador on lämmin ruskea jossa vahvasti kultaa ja vihertävä, patinoitunut vivahde.
Tästä tulee mieleen Urban Decayn paletin Naked 2 luomiväri Snakebite.


Keskipalkki ja kolme isompaa vaaleaa nappia. Matta vaalea beige Tahiti, voimakkaan helmiäinen, frosty vaalea persikka Hawaii sekä matta erittäin vaalea roosa Fiji.


Mattasävyt ovat todella pehmoisia, varsinkin Fiji. Ja kerrankin sopivan vaaleita "vaaleita" sävyjä! Fiji on jopa vaaleampi kuin oma ihonsävyni. Se ei ole aina itsestäänselvyys paleteissa, usein se vaalein sävy (joka on tarkoitettu vaikkapa kulmaluuta korostamaan) on mun ihoa tummempi eikä siten toimikaan korostajana... Tahiti taas on kellertävä ja sulautuu ihooni lähes täydellisesti - hyvä nudea meikkiä ajatellen ja toimii varmasti tummien luomivärien häivytyksissä.



Syvä ruskea Tobago, upea ja pigmenttinen. Tumma luumunsävyinen Barbados ja murrettu tumma punainen Dominica. Barbados ja Dominica ovat vähemmän helmiäisiä kuin paletin muut tummat tehostenapit. Dominica kaksikosta hieman mattaisempi. Barbados on mun mielestä paletin ainoa heikompi lenkki, karisi mulla levityksen aikana enkä saanut siitä ihan niin täyteläistä väriä irti, mitä odotin.



Paletin mukana tulleessa kaaviossa esitellään kolme meikkivoihtoehtoa ja niissä on ideana että käytetään jokaisessa meikissä kolmea vaakasuoran rivin luomiväriä. Jokaisella lookilla on oma nimikin! Kuinka sööttiä :)



Jungle Fever. Ekassa meikissä Tahiti tulee koko luomelle, vihreä Brazil luomivakoon ja syvä, tummana hohtava ruskea Tobago ripsirajoihin ylä- ja alaluomelle. En ole testannut tätä ehdotusta itse mutta ehkäpä kokeilen sitä vielä joku kerta! Tosin tähän meikkiin tarvitsen lisäksi yhden ihonsävyäni vaaleamman luomivärin korostuksiin. Tahiti on siihen tarkoitukseen aivan liian tumma.

Coral Reef. Toisessa meikissä käytetään keskimmäisen vaakarivin sävyjä. Hohtava persikka Hawaii kulmaluulle, helmiäinen Venezuela liikkuvalle luomelle ja tumma luumu Barbados kyljellään makaavan V-kirjaimen muotoon silmän ulkokulmaan.

Mä kokeilin tätä lookkia ja se osoittautui mun luomille ongelmalliseksi. Nimittäin mun raskaat luomet vaatii jonkun mattaisemman sävyn luomivakoon, Venezuela on siihen tehtävään aivan liian bling-bling eikä sillä voi tehdä varjostusta. Myös Hawaii on aivan liian kimaltava kulmaluulla, en pidä ihan niin hohtavasta sävystä kulmakarvojen alla. Ehkä tämä look toimii nuorella iholla ja eri luomen mallilla.

Barbados taas on liian hentopigmenttinen rajausväriksi mun makuun.


Lopulta yhdistin meikkiin vahvan siipimäisen rajauksen mustalla tussilla ja lisäsin luomivakoon yhden täysin mattaisen tummahkon beigen sävyn eri paletista. Siten meikistä tuli raskaampi mutta mun luomelle paremmin sopiva:


Voisin tehdä tämäntyyppisen meikin uudelleen johonkin bileiltaan.

Kolmas ehdotusmeikki on nimeltään Red Hibiscus. Vaalea matta Fuji kulmaluulle, Ecuador ylä- ja alaluomella ja punasävyinen Dominica silmän ympärillä varjostuksenomaisesti. Voi halutessaan lisätä tummanruskean rajausvärin jos lookista haluaa vahvemman.

Kokeilin tätäkin ehdotusta, omaan tyyliin soveltaen.



Tässä Fiji paikallaan kulmaluulla, Dominica yläluomella ja Equador alaluomella. Equador on mun luomella huomattavasti kultaisempi ja vihertävämpi, mitä se on napissa. Kaunis luomiväri.


Lisäsin meikkiin vielä mustan tussirajauksen (Kat Von D Trooper) ja mustan ripsivärin (Lancome Hypnose WP).
Tässä sävy-yhdistelmässä mua jotenkin häiritsee sellainen jouluinen viba mikä tulee mieleen punaisen ja kultavihreän yhdistelmästä. Jotenkin rupesin miettimään, että olisiko tämä look paremman näköinen jos vihertävä ruskea Equador ja tumma syvä ruskea Tobago vaihtaisivat paikkoja keskenään?




Lisäsin meikkiin vielä irtoripset. 

Sitten testimielessä lisäsin yläluomen ulkokulmaan ja luomivakoon tummempaa luumunsävyä Barbados. Ja silmän sisäkulmaan ja kulmaluulle hiukan MAC-korostuspuuteria Lightscapade.





Tästä meikistä tuli näillä lisäyksillä pikkuhiljaa enemmän "mun".

Paletin luomivärit eivät riitä mulle "ainoiksi luomiväreiksi maailmassa" (haha, en ole varma, montako kiloa luomivärejä siihen homman tarvitaan!) mutta tämä paletti on ilman muuta tosi hyvä lisäys luomivärikokoelmaani. Jatkossa tuskin kopion enää paletin meikkilookeja mutta luomivärejä aion ilman muuta käyttää! Yhdistelen niitä mun muihin luomiväreihin. Minusta paletin sävyt ovat ihania ja koostumuksiin olen tyytyväinen (Barbados ei ole mun suosikki mutta kaikki muut tosi hyviä!). Nämä testimeikit tein poikkeuksellisesti ilman luomivärin pohjustajaa, vain kevyesti puuteroiduille luomille, silti silmämeikit pysyivät iltaan asti siisteinä. Mun luomilla läheskään kaikilla luomiväreillä ei moinen temppu onnistu. Jungle-paletti on mun eka kokemus Viva la Divan luomiväreistä ja jätti oikein miellyttävän vaikutelman merkin tuotteista.

Move Me Jungle Eyeshadow Kit on tietääkseni Limited Edition. Palettia myy yksinoikeudella Kicks.

8 kommenttia:

  1. Onpas näpsäkän näköinen kokonaisuus!
    22.4 olisi reissu Matkukseen, pitää pyörähtää Kicksissäkin :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa pyörähtää! Tässä paletissa on hinta ja laatu kohdillaan ja toki Kicksissä on paljon muutakin kivaa 😉

      Poista
  2. Ihanat sävyt, mutta kunpa mattasävyjä olisi enemmän. Tobago, barbados ja dominica saisivat mun puolesta olla kaikki mattoja. Tuollaiset sävyt puhuttelee mua eniten:)
    Aurinkoista viikonloppua:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, itsekin aion yhdistää tämän paletin hohtavia sävyjä mattaisempiin luomiväreihin muilta merkeiltä. Kokokiiltävä silmämeikki ei toimi mulla ollenkaan.
      Viva la Diva kosiskelee kai ensisijaisesti minua nuorempia (ja kiinteimmillä luomilla varustettuja) asiakkaita 😀 Se on ihan ok, hyvä vaan että saa pienelläkin rahalla laadukkaita meikkejä!

      Hyvää viikonloppua!

      Poista
  3. Minusta tuo punertava meikki on ihana eikä heti tullut joulunaika mieleen :) olen joskus aiemmin himotellut tätä ja nyt meinasin himottaa lisää. Hiplasin jo mutta jätin hyllyyn koska ei nyt tarvetta ollut ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)
      Tämä oli mulle sellainen meikkiostos sarjasta "tutustutaanpa merkin luomiväreihin". Eli ihan uteliaisuuttani ostin :) Ja toki kaunis pakkauskin houkutti. Oon iloinen että osoittautui hyväksi paletiksi!

      Poista
  4. Mulla on kans tää paletti! Bongasin tän jo jokin aika sitten Killer Colours - blogista ja ponkaisin saman tien Kicksiin. Paletissa on kyllä nätit ja kivat sävyt - puhumattakaan itse rasiasta! Mutta mulla tuo kansi on jo kerran lähtenyt irti, siellä on sisällä jokin "tikku" joka pitää sen paikallaan, se luiskahti irti ja sen paikalleen saaminen vei hetken.. Siinä kohtaa vähän kirosin halpaa laatua, mutta kyllä mä tuosta oikeasti pidän! :D Ja hinta oli kyllä edullinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho! Aika kurjaa jos heti hajoaa! Oliko sulla se paletti pelkästään kotikäytössä vai roudasitko sitä mukana jossakin yms? Mun paletit ovat pinossa meikkipisteellä, harvoin mikään menee rikki. Mutta pitääpä muistaa olla huolellinen tän kanssa :)

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!