20.6.2017

BareMinerals Prep Step SPF50 + PA++++ Mineral Shield Daily Prep Lotion



Aurinko paistaa ja jokakesäinen täydellisen aurinkosuojan etsintä on mulla täydessä vauhdissa. Ajattelin että ehkäpä muitakin kiinnostaa, mitä olen löytänyt! Vaikka aion heti sanoa ettei tän postauksen aiheena oleva tuote kovin täydellinen oo, mun mielestä :)



Eli mineraalimeikkisarjana tunnettu BareMinerals ja heidän Mineral Shield SPF 50+ PA++++. Tämä on sellainen "paperilla täydellinen" aurinkosuojatuote: sisältää ainoastaan mineraalipohjaisia, fysikaalisia filttereitä, ihoa hoitavia ja kosteuttavia ainesosia, pohjustaa ihon täydellistä meikinlevitystä varten, sisältää kapsuloituja pigmenttejä jotka auttavat voidetta blendautumaan paremmin ihonsävyyn, sopii kaikille ihotyypeille, ei sisällä öljyjä tai hajusteita. Aivan mahtavalta vaikuttaa, vai mitä! Eikä passaa unohtaa korkeaa suojaa UVB-säteitä vastaan, peräti 50+! PA-merkintä ilmoittaa ihan hyvän suojan UVA-säteitä vastaan, maksimimäärä näitä PA-plussia mitä aurinkovoiteissa voi olla on 5 ja tässä on 4 = tosi hyvä. (Varsinkin jos ottaa huomioon, ettei kaikissa UV-suojan sisältävissä tuotteissa ole tätä UVA-suojaa ollenkaan, tai ei ole merkitty mitenkään.)

Pakkaus on sekin toimiva, pelkistetty, selkeä ja kaunis: kevyt ja litteähkö muovinen 40 ml pullo jossa on tiiviisti sulkeutuva kierrekorkki. Pitää ottaa huomioon että tämä primer on koostumukseltaan melko löysää, ohutta voidetta, hölskyy pullossa ja iholle kaataa helposti liikaa - onneksi pullon ohut nokka on tosi kätevä ja auttaa kaatamaan pienen määrän kerrallaan.

Kuvastakin huomaa että koostumus on ohutta ja juoksevaa.
Kuten niin monet aurinkosuojatuotteet, tämäkin on valkoista. Erotuksena monista muista vastaavista tuotteista, tässä on mukana sävyttäviä pigmentteja jotka vapautuvat iholle sitä mukaa kun voidetta hieroo ihoon.



Pigmenttien antama sävy on tosin todella hailakka. Olen aika kalpea ja mun käden sisäpuoli on varmasti kroppani vaaleimpia paikkoja - ja voiteen sävy sulautuu siihen erittäin hyvin. Kuvassa sitä on suunnilleen ihossa näkyvän luomen ympärillä, enemmän sen vasemmalla puolella, huomaako?



Hailakan sävyn ongelma on se että kasvoillani (ovat tummemmat kun käden sisäsyrjä, kuten monilla) voide näyttää aika lailla valkoiselta. Varsinkin jos sitä levittää siihen malliin, mitä olen tottunut voidetta kasvoille levittämään.
En voisi kuvitella että jättäisin tämän primerin iholle ja jatkaisin päivääni levittämättä sen päälle meikkivoidetta - näyttää Kuolemalta! Ja jos sitä laittaa vain tooosi tosi vähän, niin onko takeita siitä että iho saa tarpeeksi suojaa auringolta? Ja että aine levittyy varmasti tasaisesti? Hmm...

Mun toinen kompastuskivi tämän pohjustajan suhteen on sen haju. Tuote ei sisällä hajusteita ja raaka-aineiden haju on siinä kevyt mutta silti selvästi aistittavissa. Tämä haju tuo mieleen asunnon remontin, taidekoulun luokan - toisin sanoen maalin. Voide sisältääkin runsaasti titanium dioksidia ja sehän on periaatteessa valkoista maalia. Sellainen mieto, ikään kuin puuteroitu maalin haju on tässä pohjustajassa. Varmasti jakaa mielipiteitä! Alussa se mulla tökki, sitten vähän totuin siihen. Itse asiassa mä pidän maalien hajuista - en kuitenkaan kasvovoiteessa.

Ja sitten mun kolmas ja suurin ongelma tämän tuotteen kanssa. Voi surku. Yrittäkää ymmärtää. Mä halusin kovasti tykätä tästä voiteesta - kuvauksen perusteella se oli kuin luotu minulle! Mutta jostain syystä se tuntuu ihollani tosi raskaalta ja jotenkin tukahduttavalta. Ja myös näyttää rasvaiselta ja kiiltävältä. Alunperin ennen ostamista kokeilin sitä käteen ja siihen kuivaan ihoon voide upposi samantien jättäen samettiselta tuntuvan pinnan - ihastuin fiilikseen välittömästi! Mutta kasvoilla (mulla on rasvoittuva iho ja helposti kiiltävä T-alue) fiilis on tosi raskas ja iho on kuin päällystetty maalilla :( Ei merkkiäkään siitä ihanasta samettisuudesta. Tuntuu että iho alkaa puskea pintaan entistä enemmän talia. Kun levitän päälle meikkivoiteen, se tuntuu siltä kuin levittäisin toisen kerroksen meikkivoidetta jo valmiin pohjan päälle - jotenkin paksulta ja tunkkaiselta. Buuu!
Toisaalta koostumus ei myöskään vaikuta kovin kosteuttavalta tai hoitavalta - se on vain sellainen liukas ja kiiltävä. Luulenpa että kuivaihoiselle tämä on jopa kuivattavan tuntuinen.
 
En tiedä. Ehkä laitan liikaa. Ehkä me ei vaan sovita yhteen. Jotenkin ei tee mieli kokeilla enää mitään kikkakolmosia tän kanssa, olen pari kertaa testannut ja ei tämä oikein vakuuta. I'm done with you, Mineral Shield Daily Prep Lotion!


Lopuksi tämä "vähän nätimpi kuva" jossa olen toki väsynyt ja ööh, hieman humalassa tanssittuani pitkästä aikaa pilkkuun asti :D Aamuaurinko jo paistoi ja sain kuningasajatuksen ottaa meikkikuvat vähän jälkikäteen. Mikäs siinä, ihan hyvin näytti pysyneen :) (Tässä meikissä muistaakseni pohjustajana vanha kunnon Clarins Beauty Flash Balm.)

Suomessa Mineral Shield Daily Prep Lotion maksaa n. 50€. Itse tilasin Selfridgesin nettikaupasta muistaakseni hintaan 29€.
Tässä vielä primerin raaka-aineluettelo:

CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE, TITANIUM DIOXIDE (NANO), COCO-CAPRYLATE, OCTYLDODECYL STEAROYL STEARATE, COCONUT ALKANES, SQUALANE, GLYCERIN, ADIPTIC ACID/NEOPENTYL GLYCOL CROSSPOLYMER, ISOSTEARIC ACID, WATER, SILICA, BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2, POLYGLYCERYL-2 DIISOSTEARATE, PROPANEDIOL, SORBITAN SESQUIISOSTEARATE, COCO-CAPRYLATE/CAPRATE, LECITHIN, MORINGA OLEIFERA SEED EXTRACT, GENTIANA URNULA FLOWER EXTRACT, HELIATHUS ANNUUS EXTRACT, POLYHYDROXYSTEARIC ACID, DISTEARDIMONIUM HECTORITE, ACRYLATES/AMMONIUM METHACRYLATE COPOLYMER, MAGNESIUM HYDROXIDE, ETHYLHEXYL PALMITATE, ISOPROPYL MYRISTATE, POLYGLYCERYL-3 POLYRICINOLEATE, BUTYLENE GLYCOL, BORON NITRIDE, DISODIUM PHOSPHATE, CITRIC ACID, TOCOPHEROL, PHENOXYETHANOL. MAY CONTAIN (+/-): TITANIUM DIOXIDE (CI 77891), IRON OXIDES (CI 77491, CI 77492, CI 77499). 

8 kommenttia:

  1. Voi kurjuus, ettei sopinut. Kuulosti ihan upealta tuotteelta, mutta sellainen raskauden ja tunkkaisuuden tunne on inhottava. Mulla tekee mieli pestä pois heti sellaiset voiteet, jotka on liian panssarin tuntuisia tms. Ja sen kun yhdistää vielä epämiellyttävään tuoksuun, a vot, hyvästi voide:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä tuotteesta on paljon kehuvia arvosteluja ja uskon että se monille onkin oikein hyvä ja sopiva! Mulle nyt ei ollut paras mahdollinen mutta minkäs teet :)

      Poista
  2. Oi voi... Harmin paikka. Tiäkkö, mä just katsoin yhden mineraalisuojia käsittelevän videon ja meinasin tulla raportoimaan sulle, että katso tää jos et ole nähnyt.. Ja kuinka ollakaan, sulla on päinvastainen mielipide tästä tuotteesta kuin siinä videolla. Laitetaan se linkki tähän nyt kuitenkin:

    https://www.youtube.com/watch?v=R5irSiMtfzg

    Huoh... Miten voi olla kaksi niin erilaista mielipidettä? Vaikka tiedänhän minä kokemuksesta, että voi olla. Olin jo niin innoissani, että jee, taas pino potentiaalisia mahtavia mineraalisuojia! Mutta näin se vaan on, mikä on yhdelle loistava, on toiselle blaah. Näitä tarttis vaan saada pieni määrä kokeiluun, mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.

    Eli se Elizabeth Ardenin suoja siis tietysti hakkaa tämän mennen tullen? Mulla on se muuten ostettuna, en vaan ole vielä korkannut, jos en ole tullut jo maininneeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toisen roska on toisen aarre :) ja päinvastoin! Tiedän että tästä moni tykkää ja olin itsekin aluksi että "miten niin, ei voi olla!" Mutta lopulta piti myöntää että en tykkää käyttää tätä ainetta. Enimmäkseen sen jotenkin tukahduttavan fiiliksen takia jota on vaikeaa selittää.

      Se Elizabeth Ardenin on tosiaankin mun iholle 100 kertaa parempi! Se ei tunnu ihollani kalvomaisena, tekee raikkaan nassun hetkessä ja laiskoina päivinä riittää ainoaksi pohjameikiksi (+ ehkä peiteainetta hieman). Sitä voisin ostaa uudestaan!

      Poista
  3. Ai niin, ja piti sanoa, että oletpa hehkeä sellaisen maratonbiletyksen jälkeen!! :D Jos ei olis hiukan väsynyt katse, ei arvais :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Juhlittiin valomerkkiin asti, käytiin ajelulla ihailemassa auringonnousua ja syötiin aamupalaa! Sitten otin kuvat, pesin meikit pois ja menin nukkumaan. Kunnolla väsynyt olin seuraavana päivänä, nukuin koko päivän! Ei sitä enää jaksa bilettää samaan malliin kuin 20 vuotta sitten 😂 Ja aika harvoin sitä enää käyn missään näin pitkän kaavan mukaan.

      Poista
  4. Minusta tuntuu, että tästä on EU-markkinoille erikseen versio, mistä puuttuu sinkkioksidi (jota ei ole hyväksytty aurinkosuoja-aineeksi)? Katselin, että joissakin listoissa netissä sinkki on, mutta ei minun putelissa. Se varmaan vaikuttaa erilaisiin kokemuksiin.

    Olen itse ratkaissut valkoisuusongelman sillä, että sekoitan joukkoon vähän Algamariksen sävytettyä aurinkovoidetta ja liiat rasvat taputtelen pois ennen meikkiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulin myös tähän samaan johtopäätökseen! Pakko olla eri versiot ja tää eurooppalainen ei tunnu sopivan mulle :( Annoin sille vielä yhden mahdollisuuden: levitin tooosi ohuen kerroksen ja mun lempparimeikkivoide päälle mutta saakelin primer käyttäytyi taas kuin täys ääliö. Korosti hilseilyä josta en aiemmin ollut edes tietoinen, teki meikistä tunkkaisen näköisen ja seuraavana päivänä kasvoilla oli näppyjä mitä mulle normaalisti ei edes tule. En saa tätä toimimaan mulla millään!

      Poista

Tervetuloa kommentoimaan! Please tell me what you think!